MOJE ZIMNÍ ČTENÍ

11. 3. 2015


Protože už tu máme jaro (tedy to meteorologické, na to astronomické si musíme ještě chvilku počkat), je načase abych zrekapitulovala knížky, které jsem stihla přečíst za zimu.

JOHANNES MARIO SIMMEL: NECHTE PROSÍM KYTKY ŽÍT
Nechte prosím kytky žít se zdá hodně podobná knížce, kterou jsem od Simmela četla nedávno: Jen vítr to ví. Také se tu objevuje postarší úspěšný a hodně peněz vydělávající muž trpící závažnou nemocí, který se snaží uniknout ze svého současného života a od své manželky. Bezhlavě se zamiluje do mladší ženy a mohli by spolu být dokonale šťastni, ale to by nebyl Simmel...
Tentokrát se děj odehrává z velké části v Rakousku a Německu, v knize se promítá krize v Polsku a studená válka mezi mocnostmi. Hlavní hrdina přežije jako jediný havárii letadla a protože nikdo netuší, že právě on přežil, s pomocí nových dokladů se rozhodne začít nový život, ale dobrý konec, ten tu nečekejte.
****

JACK CANFIELD: SLEPIČÍ POLÉVKA PRO DUŠI
Slepičí polévka pro duši je soubor krátkých povídek a skutečných příběhů, které jsou milé a povzbudivé, pohladí a zahřejí. Jsou to příběhy o naději, uzdravení a odvaze vykročit správným směrem. Pomůžou se na chvilku odreagovat a možná i zamyslet se nad svým životem. Některé jsou opravdu dojemné, dokonce jsem nad nimi slzela i v tramvaji. Jako oddychové čtení moc doporučuji! 
****

JOSEPH MURPHY: MOC PODVĚDOMÍ

Moc podvědomí se nám snaží sdělit podobné poselství jako knihy Tajemství a Vesmírný objednávkový servis - ty jsem četla nedávno a psala jsem o nich tu. Autor to tu vysvětluje ale trochu více vědecky a opírá se i o citace z bible.
Podle něj se duch, tělo a životní osud člověka formují přesně podle toho, jak člověk myslí, cítí a věří. Duch každého z nás se skládá ze dvou různých oblastí se svébytnými a nezaměnitelnými vlastnostmi a silami. Můžeme jim říkat vědomí a podvědomí, objektivní a subjektivní duch nebo třeba bdělý a spící duch. Tyto dvě sféry vědomí se dají porovnat se zahradou: vy sami jste zahradníci a sejete sadbu svých myšlenek do půdy podvědomí. Vše, co jednou zasadíte do svého podvědomí, vyroste a dostane tvar buď ve vašem těle nebo životě. A aby se vaše životní podmínky vyvíjely podle vašeho přání, musíte se stát neomezeným pánem svých myšlenek. Protože vaše myšlenky, pocity a představy tvoří váš vnější svět. Podvědomí plní rozkazy vědomí a každý vjem působící na naše podvědomí v čase a prostoru se projeví jako životní podmínka, zkušenost či událost.
Neměli bychom tak vyprávět známým, že si něco nemůžeme dovolit, nebo myslet na neúspěch, zklamání nebo nemoci. Podvědomí nekontroluje, zda jsou myšlenky dobré či špatné. Jestliže jste přesvědčeni o jejich skutečnosti, podvědomí je přijme za své a příslušně zareaguje. Měli bychom si na své myšlenky dávat pozor a ty špatné zahánět pozitivními. Protože většina nemocí má duševní původ, myslete na to, že starosti, strach nebo stres mohou narušit vaše zdraví. A že na cestě ke štěstí nestojí žádné překážky, ta největší z nich je naše vlastní myšlení. Proto se nesnažte vymýšlet proč to nejde, ale jak by to šlo. A myslete na to, že cítit se budete tak, jak chcete sami - zdraví, šťastní a bohatí. Když budete ve svém nitru šťastní, to, co vám říkají ostatní, to nemůže nikdy narušit.
Podle mě je to moc užitečná knížka, která u mě podpořila pozitivní myšlení a náhled na život. A to se hodí vždycky! Protože jaký si život uděláme, takový budeme žít. :)
****

Četli jste některou z knížek? Jak se vám líbily? Co právě čtete vy?
Mějte se krásně! Evi

Pod každou knížkou najdete moje zcela naprosto subjektivní hodnocení formou hvězdiček 
*            hrůza, kterou ani nedoporučuji otvírat
**         dá se to přečíst, ale žádná sláva
***      dobrá knížka, stojí za přečtení, ale jsou i lepší
****    knížka se mi moc líbila
*****  absolutní špička, jedna z nejlepších knížek, co jsem kdy četla; pět hvězdiček ale moc často nedávám :)

//foto moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

2 komentářů

  1. Slepičí polévku si píšu na seznam :-) Jinak mám právě rozečteno Byla jsem princeznou ... místy trochu nuda, ale je to biografie o ženě se zajímavým příběhem, takže doporučuji aspoň přelétnout!

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)