Půl dort k půl roku

31. 3. 2020


Strašně to letí, to naše mimi už má půl roku! A k těmto půl narozeninám jsem upekla Aničce poloviční dort. Nebyl teda úplně pro ni, spíš pro nás, ale ona se s ním aspoň vyfotila. My si na oslavu přiťukli sklenkou vína z eshopu Víno od Bodláků, kde kromě tradičních vín mají v nabídce i ta nealkoholická.

Je to variace na tento čokoládový od Děvčete u plotny, korpus je krásně vláčný, pečeme ho často a máme ho moc rádi. Jen krém jsem tentokrát udělala jiný, použila jsem šlehačku s mascarpone a malinami a ten čokoládový padl na potření vršku a boků. Dort jsem dozdobila vlaječkami, meduňkou, co už nám stihla vyrůst v zimní zahradě, a pár jarními kvítky. Recept je tu:


KORPUS
  • 180 g zakysané smetany (kelímek)
  • 160 g cukru krupice
  • 70 g kakaa
  • 140 g hladké mouky
  • 4 vejce
  • 1 prášek do pečiva
  • špetka soli
  • 145 g oleje (160 ml)
Postup:
  1. Nejprve jsem si nachystala dortovou formu a vystlala ji pečícím papírem na dně i na bocích.
  2. Pak jsem vyšlehala jsem bílky se lžící ledové vody a špetkou soli.
  3. Následovalo šlehání žloutků s cukrem do světlé pěny, do které jsem přidala zakysanou smetanu a olej a ještě prošlehala. Do směsi jsem prosila mouku s práškem do pečiva a kakao a zamíchala dohromady.
  4. Potom jsem ručně po částech zamíchala sníh, přelila do formy vystlané pečícím papírem a dala péct do předehřáté trouby na 45 minut při 175 °C.

KRÉM S MALINAMI
  • 250 ml smetany ke šlehání
  • 250 g mascarpone (kelímek)
  • 50 g moučkového cukru
  • 150 g mražených malin nakrájených na půlky
Postup: 

  1. Nejprve jsem si ušlehala smetanu, do ní zašlehala prosátý cukr a nakonec mascarpone.
  2. Vychladlý korpus jsem si podélně rozkrojila na dvě části a potom ještě svisle napůl. 
  3. Spodní díl korpusu jsem pomazala šestinou krému, přidala třetinu malin a navrch zase šestinu krému. Takže dohromady třetinu na jedno patro. Stejně jsem postupovala i u dalších dvou pater. Dort jsem dala zatuhnout do lednice.


ČOKOLÁDOVÝ KRÉM
  • 300 g čokolády
  • 250 ml smetany ke šlehání
Postup:

  1. Ve vodní lázni jsem rozehřála čokoládu se smetanou a krém dala zatuhnout do lednice na asi hodinu a půl. Aby měl konzistenci, která při natírání nebude stékat. 
  2. Dort jsem potřela ze všech stran krémem, uhladila stěrkou a dala ještě na hodinu až dvě zatuhnout do lednice.
  3. Potom jsem ještě boky přejela nožem namočeným v horké vodě, díky tomu získaly matný efekt.
  4. Nakonec jsem dort už jen dozdobila větvičkami meduňkami, kvítky a vlaječkami.



*článek obsahuje sponzorovaný odkaz na eshop Vínoodbodláků.cz, #barterovaspoluprace

Hezké dny!
//foto moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)