Tipy na dárky pro děti ve věku 3 roky

8. 12. 2022

Dneska tu mám článek s tipy na dárky pro děti ve věku kolem tří let, vloni jsem psala tento s tipy na dárky pro dvouleté děti. O letošních Vánocích bude mít naše holčička už tři roky a tři měsíce, a tak se níže můžete podívat na hračky a knížky, které dostala ke třetím narozeninám a dostane právě k Vánocům. Přidala jsem i tipy na věci, které už máme doma déle, ale pořád ji baví.

HRAČKY

Lego

Lego Duplo je u nás pořád oblíbené už od dvou let, hraje si s ním opravdu snad každý den. K narozeninám dostala ještě sadu s traktorem a k loňským Vánocům krabici kostek se srdíčkem.
Hodně si také oblíbila malé Lego (malé pytlíky se sadami za body z Alberta), takže k Vánocům plánuji už první sadu Lego Friends zmrzlinový stánek, která je podle výrobce vhodná pro děti 4+.
Chtěla jsem pořídit i kuličkovou dráhu Hubelino, která je s Duplem kompatibilní, ale nakonec máme spoustu jiných dárků, takže si ji nechávám v záloze pro mladší. :))



Dřevěná vláčkodráha
Vláčky má holčička u obou prarodičů a k Vánocům dostane u obou další sady z Lidlu. Přijde mi super, že jsou všechny prodávané značky dohromady kompatibilní (Ikea, Lidl, Little Dutch, Maxim, Bigjigs, Brio, Janod, Woody, vláčky z Tesca...). Přikupovat se tak dají rozšíření skoro do nekonečna a vytvořit se dá spousta variací.



Puzzle
Poslední dobou hodně oblíbené, zvládá už s přehledem 9 i 12 dílků, tak se pomalu poohlížím po větších. :))


Domeček pro panenky
Domeček dostala holčička k narozeninám i s postavičkami rodiny Gasparda a Romy od Djeco (s kódem IGFEVA10 máte slevu 10% na veškerý sortiment eshopu Agátin svět :). Dlouho jsem hledala nějaké hezké, které by stály a zároveň se jim daly ohýbat klouby, aby seděly. Tyto jsou sice dražší, ale vypadají, že toho dost vydrží. Vyráběli jsme také nábytek, zatím máme jen obývák, na zbytku musíme ještě zapracovat. A domeček máme tento z Bonami


Doktorský kufřík
Od doby, co jsme byli na tříleté prohlídce, holčičku dost baví hrát si na paní doktorku a dávat nám různé injekce a následně náplasti a obvazy, tak věřím, že jí kufřík udělá radost. Chtěla jsem nějaký s dřevěnými věcmi, krásný je tento, nakonec jsem ale koupila v Lidlu a doplním ho opravdickými obvazy a stříkačkami z lékárny. Taky bych chtěla dokoupit funkční stetoskop.

Pokladna
Druhá aktivita, která u nás hodně letí, je nakupování. Takže jsme pořídili dřevěnou pokladnu z Lidlu, která dokonce i pípá a svítí. 

Pomůcky na pečení, váleček, vykrajovátka a zástěra



Zahradní náčiní
Plně funkční kovové nářadí s dřevěnými násadami jen ve zmenšené velikosti jsem koupila ve výprodeji v Lidlu. Ale najdete ho i třeba tady. Mají i dětské kolečko, další bezva dárek pro malé zahradníky. Máme i ruční nářadí z IKEA, to holčičku taky moc baví.



Kuchyňka a vybavení
Kuchyňku bych taky ráda holčičce pořídila, bohužel na ni teď nemáme doma místo, tak snad příští rok, až se přestěhujeme.

Panenka
Máme látkovou Fleur, ale moc se mi líbí novinka od Djeco: panenka Pomea (s kódem IGFEVA10 máte slevu 10% na veškerý sortiment eshopu Agátin svět :). Holčička má jeste miminko v sedačce, které vloni dostala od prababičky a poslední dobou si s ním občas hraje. Nedávno mu fixkou nakreslila vlasy. :))

Odrážedlo nebo šlapací kolo


Montessori pomůcky a hračky podobného typu 
Ať už matematické nebo jazykové. Záleží, co vaše dítě zrovna baví. My momentálně pořád počítáme, takže u nás jsou oblíbené počítací tácky.


Connetix a Albi tužku si nechávám v záloze na příští rok. Zatím jsem vyhodnotila, že se bez nich obejdeme. :))

VÝTVARNÉ AKTIVITY

Samolepkové knížky
Samolepky holčičku baví moc, od roku a půl měla tuhle sadu znovu použitelných nálepek vhodnou i pro nejmenší děti. Teď jsem vybrala takové, které by měly být znovu použitelné a taky kombinované sešity, kde jsou i různé jiné úkoly nebo vybarvování.

Plastelína
Plastelínu máme tuhle od Djeco, má výhodu v tom, že je krásně měkká a lehce tvarovatelná, což se vůbec nedá srovnat s plastelínou, kterou si pamatuju ze školy já. Taky vůbec nebarví, jen teda celkem výrazně voní, možná až smrdí, ale asi to přispívá k tomu, že ji zatím holčička nezačala ochutnávat. Máme k tomu i váleček, dřevěný nožík a vytáhla jsem i vykrajovátka a razítka do těsta a vyhraje si s tím náramně.
Líbí se mi i tahle startovací sada od Djeco, která by mohla být hezký dárek už pro 18 měsíční děti (s kódem IGFEVA10 máte slevu 10% na veškerý sortiment eshopu Agátin svět :). Moc chválená je i plastelína Play Doh, která je určená pro děti od dvou let.


Vodovky
Poslední dobou holčičky nejoblíbenější výtvarná aktivita. Jedny vodovky už úplně vymalovala, takže pořizujeme další. :)) 


Vodou plnitelné štětce a akvarelové pastelky
Další u nás oblíbená aktivita je malování akvarelovými pastelkami a k tomu vodou plnitelnými štětci, navíc je super, že nenadělá moc nepořádku.

Čmáropis od Pipasik
Čmáropis je vlastně taková knížka plná aktivit od vybarvování až po vystřihování a nalepování. Mně se líbí moc a holčičku taky baví. Pipasik má i další krásné sady, mrkněte.


Kreativní sady od Djeco
Djeco vyrábí krásné kreativní sady, vyráběly jsme už masky a korunky, ale ráda bych zkusila i pískování nebo origami. A nejvíc se mi líbí sady inspirované tvorbou umělců, třeba čtvercové hlavy od Pabla Picassa nebo dolepování pop-artových ilustrací podle Andyho Warhola. (s kódem IGFEVA10 máte slevu 10% na veškerý sortiment eshopu Agátin svět :)

Puntíkovánky
Puntíkovánky od Fufa se mi moc líbí už dlouho. Mají teď i novinku dolepovánky, kdy se puntíky netiskají, ale nalepují. A něco podobného si můžete snadno vyrobit ze špuntů od vína, pár předloh mají na webu i zdarma ke stažení, tak můžete nejprve vyzkoušet, jestli by to vaše děti bavilo a pak teprve koupit. :)) 

Omalovánky a razítka
Omalovánky jsou klasika a mají úspěch snad vždycky. Stejně jako všemožná razítka.

 

KNÍŽKY

Série Jaro, Léto, Podzim, Zima a Noc
Z téhle série nám schází už jen Jaro, to holčička dostane k Vánocům. Baví ji všechny a vždycky tam objevíme něco nového. :))

Medvěd nechce jít spát
Baví moc! Medvěda jsem koupila hlavně pro sebe, protože se mi moc líbily ilustrace, ale baví i holčičku. 


Počítání
Máme teď takové období. Ať už něco čteme, jíme, malujeme, jsme venku, holčička vždycky řekne: Mami, počítej ty ... ! Počítání je teď zkrátka moc oblíbená zábava, takže když na mě na Vinted vykoukla tahle knížka, hned jsem ji pořídila. Od stejně autorky máme doma ještě Barvy a ty ji bavily snad od roku. 


Jiří Žáček dětem
Žáčkovy pěkně se rýmující básničky má rád manžel, takže tuhle knížku holčičce vybral k třetím narozeninám a poslední dobou ji spolu čtou každý večer před spaním. Nejoblíbenější je Kolik tet má Agáta (Naše malá Agáta, spadla ráno do bláta. To je ale patálie, volá teta Natálie!) a Teta Líza z Benátek (Dobře je nám u tety, vaří ňamňam špagety, vozíme se na gondolách, podnikáme výlety).


Kutálí se ze dvora, Žába leze po žebříku
Kutálí se ze dvora je už dlouho naše oblíbená knížka říkadel s nápady na ukazování a cvičení. Nedávno jsem ještě na Vinted ulovila první díl Žába leze po žebříku, který je už dneska všude vyprodaný. Holčička je ráda čte a ukazuje, ale často si i jenom prohlížíme obrázky. Podle mě vhodné klidně už od roka. Znáte?


Montessori příběhy
Jednoduché příběhy s minimem textu měla holčička v adventním kalendáři.

Vánoční knížka 


A tyhle knížky dostane holčička letos, tak snad ji budou bavit:


A v záloze si pořád nechávám Emušáky.


Tak doufám, že jsem vás trochu inspirovala, budu ráda, když mi dáte vědět, jaké hračky a knížky měly úspěch u vás. Nebo co jste zrovna vy vybrali k letošním Vánocům.

Mějte krásný a pohodový advent! Eva
// foto moje ©gathermoments, článek obsahuje affiliate odkazy 

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)