Tipy na dárky pro děti ve věku 2 roky

9. 12. 2021


Dneska bych vám ráda ukázala pár tipů na dárky pro děti ve věku kolem dvou let. Sama mám takové články moc ráda a ráda tam sbírám inspiraci ať už k narozeninám nebo právě k Vánocům.

Co dostala naše holčička k druhým narozeninám a dostane k letošním Vánocům? Mrkněte níže, najdete tu i tipy na hračky nebo knížky, které máme doma déle, ale i po druhých narozeninách ji pořád baví.

HRAČKY

Lego Duplo
Úplně nejúspěšnější dárek bylo určitě Lego Duplo, k loňským Vánocům dostala holčička tuhle sadu s vláčkem a malou sadu kostek žirafa. Nejprve ji bavilo jezdit s vláčkem, později se je naučila zapojovat za sebe a pak i skládat kostky na sebe a stavět věže. S vláčkem jezdí moc ráda i teď, kdy už má skoro dva a půl. A k dalším Vánocům dostane další kostky - dvě sady krabic, co mají momentálně za body v Albertu. U babičky má nějaké podobné neoriginální kostky a musím říct, že je to vážně rozdíl, kostky na sobě buď nedrží nebo drží až moc, takže jsou na stavění téměř nepoužitelné.
Nedávno jsem ještě objevila kuličkové dráhy Hubelino, které jsou s Duplem kompatibilní, ty se mi zdají úplně parádní, jen letos už máme dárky vyřešené, takže je zatím nechávám v záloze na příští rok. :))


Dřevěná vláčkodráha
První základní sadu dostala holčička k druhým narozeninám tuhle z Ikea a hned se z ní stal nejúspěšnější z dárků. Má ji u babičky s dědou a vždycky se tam na vláček hrozně těší, což je bezva, když potřebuju občas chvilku pohlídat. Moc ji baví stavění kolejnic, ale i ježdění s vláčky, teď si oblíbila pouštění vláčků z kopce. V sadě je docela málo kolejnic, takže k Vánocům dostane další a od druhých prarodičů dostane ještě sadu staveniště z Lidlu, tak jsem zvědavá, jak ji bude bavit. Přijde mi super, že jsou všechny prodávané značky dohromady kompatibilní (Ikea, Lidl, Little Dutch, Maxim, Bigjigs, Brio, Janod, Woody, vláčky z Tesca...). Přikupovat se tak dají rozšíření skoro do nekonečna a vytvořit se dá spousta variací.


Vrstvené puzzle
Tyhle vrstvené puzzle holčičku poslední dobou moc baví. Koupila jsem je v Lidlu už před časem, ale to jsem skládala hlavně já a ji bavilo je hlavně vysypávat. Teď už skládá sama a docela mě překvapilo, já jí to hezky jde. Občas teda musím pomoct, protože dílky do sebe přesně zapadají, ale rozlišovat jednotlivé vrstvy (kostra-vnitřnosti-svaly-kůže-oblečení) jí jde skvěle. Podobné najdete i v eshopu Montessori hračky tady.


Dřevěné pexeso
S tímhle dřevěným pexesem Na dvorku od Lesního světa si jednu dobu holčička hrála každý den. Teda ne že bychom hrály pexeso, ale bavilo ji poznávat zvířátka, hledat dvojice a skládat do krabičky. A pak ji zase vysypat a zase naskládat zpátky. Ale to pexeso si taky jednou zahrajeme! :))


Duo puzzle

Tyhle Puzzle Duo od značky Djeco mají věkové určení mají až od dvou let, dřív si je holčička přiřazovala k sobě a poznávala na nich zvířátka a jejich potravu, ale samotné skládání puzzlů ji ještě moc nebavilo. Zhruba od těch dvou let už skládá, tak myslím, že už je čas i na nějaká pokročilejší puzzle.


Zapínací zvířátka
Zapínací zvířátka jsou takovou obdobou Montessori zapínacích rámečků, o kterých uvažuji, že je zkusím vyrobit. Tahle zvířátka jsou určená pro věk 3+, nejspíš kvůli malým částem, které by se mohly uvolnit, ale přijde mi, že Ani si s nimi vyhraje už teď. Zapínání a rozepínání zipu jí jde už dlouho, rozepínání cvočků taky, tak může trénovat jejich zapínání a ještě práci s knoflíkem.


Balanční kaktus

Objednali jsme opět v Lidlu jako dárek od babičky k Vánocům, tak ještě nemůžu úplně posoudit a jsem zvědavá, jak bude bavit. Podobný jsem našla i tady.

Zvířátka
Ať už dřevěná nebo plastová s věrnou podobou, myslím, že budou děti bavit vždycky. Já si k nim vytvořila přiřazovací kartičky s vytisknutou fotkou skutečného zvířátka a jak tahle aktivita holčičku nejdřív moc nebavila, teď se k ní vrací opakovaně a hledá, které zvířátko a obrázek jsou "stejný". Plánuju rozšířit počet zvířátek a ráda bych zkusila i těžší přiřazování jen podle obrysů nebo stínů. Ale hrát si s nimi může samozřejmě i podle sebe. :)) 


Krájecí ovoce
Krájecí dřevěné potraviny mi nejdřív přišly jako hrozná blbost, když jsem ale v kavárně s dětským koutkem, kde je měli, viděla, jak holčičku baví, začala jsem uvažovat, že bychom je taky pořídili.

Kuchyňka a domeček pro panenky
Kuchyňku bych taky ráda holčičce pořídila, bohužel na ni teď nemáme doma místo, tak snad příští rok, až se přestěhujeme. Stejně tak bych ráda vyrobila domeček pro panenky. :))

Koberec se silnicí
Máme tenhle z Bonami a jsme s ním moc spokojení.


Jídelní talířek ve tvaru zvířátka
Talířek máme z Bonami, ale pokukuju i po těchto od Dřevínka.


Senzomotorický koberec
Můžete si ho vyrobit podle mého návodu tady.


Pískoviště
Pískoviště dostala holčička u prarodičů a má ho u nich na zahradě. Takže ideální dárek pro minimalisty, kteří doma nechtějí další věci. :))

Zahradní domek
Až budeme mít zahradu, tak nějaký domeček určitě pořídíme, nejspíš vyrobíme. Moc se mi ale líbí tyhle od firmy Domkysrdcem.cz.

Dětské zahradní nářadí
Plně funkční kovové nářadí s dřevěnými násadami jen ve zmenšené velikosti jsem koupila ve výprodeji v Lidlu. Ale najdete ho i třeba tady. Mají i dětské kolečko, další bezva dárek pro malé zahradníky. Máme i ruční nářadí z IKEA, to holčičku taky moc baví.


Houpačka a Piklerové trojúhelník se skluzavkou
Tyhle dvě věci se mi moc líbí už strašně dlouho, jen je prostě nemáme kam dát. Tak snad to klapne, až se přestěhujeme!


VÝTVARNÉ AKTIVITY

Samolepkové knížky
Samolepky byly asi první výtvarnou aktivitou, kterou jsme kolem roku a půl začínaly. Koupila jsem tuhle sadu znovu použitelných nálepek, protože lepení pásek a odlepování různých štítků bavilo holčičku už předtím. Samolepky jsou plastové, silnější, takže je dítě neroztrhne, zároveň ale dobře lepí. Časem se zespodu nalepil prach, stačilo je ale umýt a lepí zase jako dřív. Samolepkových sešitů a různých knížek teď seženete všude mraky, na téhle sadě se mi líbí, že je hezky odolná a tím vhodná i pro nejmenší děti.


Vodní omalovánky
Vodní omalovánky jsou u nás moc oblíbená aktivita. I když už holčička ráda kreslí voskovkami nebo pastelkami, k těmto omalovánkám se ráda a často vrací. Doma máme tyhle s kočičkami od Djeco z Bonami a pořád drží. Na cestu k moři jsme koupili jedny Water Magic v Lidlu (ty tam moc často nemívají, ale seženete je i v knihkupectvích), u těch mi vadí, že se tužka pořádně nedá přidělat, takže ji můžete lehko ztratit. To ty od Djeca s vlastním uzavíratelným pouzdrem mi přijdou lépe vyřešené, navíc ilustrace nejsou zas tak šílené jako jiné. Jsou to čtyři jednotlivé plastové listy, kde se část obrázků zbarví až po namočení. Součástí je tužka, kam se nalije voda, takže není potřeba štětec a eliminuje se tím možnosti rozlití vody všude okolo. 


Plastelína
Plastelínu máme tuhle od Djeco, má výhodu v tom, že je krásně měkká a lehce tvarovatelná, což se vůbec nedá srovnat s plastelínou, kterou si pamatuju ze školy já. Taky vůbec nebarví, jen teda celkem výrazně voní, možná až smrdí, ale asi to přispívá k tomu, že ji zatím holčička nezačala ochutnávat. Máme k tomu i váleček, dřevěný nožík a vytáhla jsem i vykrajovátka a razítka do těsta a vyhraje si s tím náramně.

Líbí se mi i tahle startovací sada od Djeco, která by mohla být hezký dárek už pro 18 měsíční děti (s kódem IGFEVA10 máte slevu 10% na veškerý sortiment eshopu Agátin svět :). Moc chválená je i plastelína Play Doh, která je určená pro děti od dvou let.


Prstové barvy
Na ty jsem odvahu sbírala nejdéle, na téhle sadě, co máme doma, je ale super, že se dítě vůbec nemusí ušpinit. Součástí jsou totiž plastové desky mezi které se barva nakape, pak se desky zavřou a dítě maluje pěkně čistě přes igelit. Potom se dá barva umýt a desky použít znovu. Podobně ale můžete použít klasické prstové barvy a euroobal. :)) 

 
Voskovky
Voskovky jsem koupila ergonomické v Lidlu, teď už je tam nemají, ale podobné najdete třeba tady. Kreslíme s nimi už dlouho každý den skoro pořád. Mají pěkné výrazné barvy, nešpiní ruce a taky se dají skládat na sebe, takže z nich holčička ráda staví věž, a ještě ji baví je dávat do krabičky a zase ven. Poslední dobou už ale kreslí i klasickými pastelkami.


Vodou plnitelné štětce a akvarelové pastelky
Jako další aktivitu, která by nemusela nadělat moc nepořádku, mám v plánu akvarelové pastelky a k tomu vodou plnitelné štětce. Tak uvidíme, jestli holčičku zaujmou. Malování vodovkami nebo temperkami ve výtvarném kroužku ji totiž baví moc. Pokukuji ještě po této sadě fixů s aplikátory, jsou to vlastně taková razítka a myslím, že by to holčičku mohlo taky dost bavit.

Puntíkovánky
Puntíkovánky od Fufa se mi moc líbí už dlouho. Mají teď i novinku dolepovánky, kdy se puntíky netiskají, ale nalepují. Tak to si zatím oboje šetřím k holčičky třetím narozeninám, ale myslím, že by ji to bavilo už teď. A něco podobného si můžete snadno vyrobit ze špuntů od vína, jen k tomu nebudete mít ty krásné malované předlohy.
 

KNÍŽKY

Série Jaro, Léto, Podzim, Zima a Noc
Z téhle série máme zatím Léto a Podzim, Léto baví holčičku o trochu víc, protože je tam paní, co prodává zmrzlinu. Jinak jsou to ale skvělé knížky a dá se tam najít pokaždé něco nového.


Rok v lese
Rok v lese je na podobném ukazovacím principu, taky si ji moc rádi prohlížíme. Ve stejné sérii už vyšel i Rok ve školce, Rok v pohádce, Roka na trhu, Rok na venkově a letos i Rok na stavbě. Jen některé už nemají tak krásné ilustrace.


Pohádkopsaní
Holčičky aktuálně nejoblíbenější knížka je určitě Minipohádkopsaní od Lenky Medvecové Tinkové. Vybere si ji na čtení vždycky večer před spaním a často i během dne. Jsou tam všechny její oblíbené věci: medvídci, kočky, červené auto, vláček a teď ji začala bavit i poslední stránka, kde má maminka miminko v bříšku a velká sestra se těší na sestřičku.


Proč si musím čistit zuby?
Z téhle série Kuk pod okénko - Úplně první otázky a odpovědi od Svojtky máme doma Proč si musím čistit zuby?. Koupila jsem ji s předtavou, že holčičku namotivuje k čištění, ale moc to nepomohlo. Nicméně si ji poslední dobou čte moc ráda a tak jsem knížku o pocitech ze stejné série vybrala k Vánocům.


A tyhle knížky dostane holčička letos, tak ještě nemůžu říct, jak ji baví:

Hrací knížky: Čtvero ročních období - příběh ukrytý v notách, Packa a orchestr
Tyhle dvě hrací knížky dostane holčička k Vánocům od prarodičl, doma máme od Axiomy Moje hudba k tanci a Můj první Mozart a ty měly velký úspěch, když byla menší.

Mám tě ráda
Tahle knížka mě zaujala jako láskyplné vyprávění o sourozenci.

Co jsou to pocity? 
Z téhle série od Svojtky máme doma Proč si musím čistit zuby a myslím, že pocity by mohly taky bavit.

Péťa říká první slova
Péťu už máme doma a na první prolistování se mi moc líbí. Je plný každodenních situací na kterých se dá naučit spousta nových slov.

Tak doufám, že jsem vás trochu inspirovala, budu ráda, když mi dáte vědět, jaké hračky a knížky měly úspěch u vás. Nebo co jste zrovna vy vybrali k letošním Vánocům.

Mějte krásný a pohodový advent! Eva
// foto moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

3 komentářů

  1. Zdravím, Evi,
    přidám několik tipů, co jsme pořídili naší 1 a půlleté holčičce...
    1. Dřevěná zvířátka od Aňaňu. Doufám, že se jí budou líbit, jako mně! https://www.ananu.cz/hracky/
    2. Dřevěné pexeso s gravírovanými zvířaty. https://www.fler.cz/zbozi/pexeso-domaci-zvirata-12352481
    3. Panenku od Lollipop i s šatičkami, aby holčička mohla panenku oblékat (nebo spíš svlékat, to ji teď dost baví). Jen mě překvapilo, že je panenka hodně těžká. https://www.lolli.cz/produkt/mrs-triangle/
    Hezký předvánoční čas
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Zuzi, děkuji za tipy, jsou to všechno moc krásné věci! Nejvíc mě zaujala ta dřevěná zvířátka, ta jsou vážně parádní. :))

      Vymazat
  2. ahoj a děkuji za tipy, zrovna koukám po dárcích pro pár dětí a tvoje tipy mi pomohli. Pro rodiče ještě vezmu nějakou čokoládu tou nic nezkazím =) PS: moc ráda čtu tvoje články, ať se daří

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)