Ty nejlepší rohlíky

9. 7. 2020


Během karantény jsem začala asi jako spousta dalších péct vlastní pečivo. Kromě kváskového chleba přišla řada i na rohlíky. Nejprve jsem zkoušela tenhle recept od Kačky Smooth Cooking, která do nich dává mléko a tak jsou to spíš takové žemličky. Moc dobré, ale prostě ne takové ty klasické rohlíky. 

Nakonec jsem teda zakotvila u receptu od pana Cuketky na tradiční rohlíky ze sádla a vody, jen jsem ty svoje dělala podle jeho receptu na housky, protože do těch dává čerstvé kvasnice a tvarovala podle receptu rohlíkového. A jsou úžasný, fakt jak rohlíky z obchodu, ale mnohem lepší, křupavý, no vyzkoušejte sami. :)) Ještě bych ráda někdy zkusila kváskové rohlíky, ale zatím jsem se k tomu nějak nedostala...


Ještě si pro jistotu nakopíruju recept sem, kdyby u Cuketky zmizel. Na 10 ks:

  • 500 g hladké pšeničné mouky
  • 275 g vody
  • 55 g změklého sádla
  • 15 g čerstvého droždí
  • 11 g soli


Postup:
  1. Do mísy jsem si prosála mouku a uprostřed udělala důlek. Tam jsem dala polovinu vody a rozdrobené droždí a rozmíchala s částí mouky na řídké těstíčko. Zakryla jsem a nechala 20-30 minut, až se začaly dělat bublinky.
  2. Pak jsem přidala sůl, zbylou vodu a sádlo, těsto zpracovala rukou a zakryté ho nechala kynout 60-90 minut. Kynutí urychlí miska s těstem vložená do větší mísy s teplou vodou.
  3. Vykynuté těsto jsem si rozdělila na 10 dílů, vyválela trojúhelníky a umotala rohlíky. Rohlíky už ničím nesypu, po upečení to stejně opadá.
  4. Rohlíky jsem dala na plech s pečícím papírem, zakryla utěrkou a nechala půl hodiny dokynout. Mezitím se rozehřívala trouba na 230 °C.
  5. Dokynuté rohlíky jsem pekla ve vyhřáté troubě asi 10 minut krásně dozlatova. Po upečení jsem je přendala na mřížku a nechala vychladnout. Ideální je sníst je čerstvé, druhý den už to není ono. Takže pokud je nestíháme sníst všechny, část si zamrazím, po rozmrazení jsou zase jako čerstvé.

Taky jste v karanténě pekli? A pečete pořád? Já už to celkem flákám, ale ten chleba jednou týdně ještě zvládám. :))

Mějte se moc krásně! Evi
//foto moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)