Naše péče o zuby

2. 11. 2022


Čištění zoubků

Naši holčičku od začátku čištění zubů hodně nebavilo, nepomáhalo zpívání, vykládání, čtení, pohádky na mobilu, společné čištění, jít společně koupit svůj kartáček, různé zubní pasty, elektrický kartáček s Bobem a Bobkem...mám pocit, že jsme vyzkoušeli snad všechno. Ke konci už jsme museli čistit hodně přes odpor. Zhruba od jejích dvou let to začalo být zase lepší, čistili si společně s tátou každý sám a já jí pak zoubky dočistila, poslední dobou nám funguje, že si nechá zoubky vyčistit a pak za odměnu pustíme pár pohádek. Není to teda úplně ideální, ale pro mě pořád lepší než čištění s pláčem. Fascinuje mě, že dočišťovat by se mělo do 12 let a já si vůbec nepamatuju, že by mi rodiče někdy zuby čistili nebo to, že manžel si zuby začal čistit až v šesti letech...



Nejčastěji jsme čistili dětským kartáčkem Curaproxem a pastou Elmex s myškou, kvůli větší kazivosti zoubky natíráme GC Tooth Mousse. Máme i kartáček s Bobem a Bobkem, ale ten dcerku moc nebavil a teď zkoušíme elektrický zubní kartáček pro děti - konkrétně sonický Philips Sonicare. Je vhodný od tří let, k dispozici jsou dvě velikosti hlavice a oproti tomu s Bobem a Bobkem, který je spíš rotační, se s tímto nemusí přejíždět přes zuby, ale stačí k zubům přiložit. 

Dcerku hned zaujaly nálepky, co se na kartáček dají nalepit, bezva je taky motivační aplikace s videem na čištění a taky se Sparklym, kde se sbírají odměny za každé čištění. Zezačátku to byl nezvyk, ale teď už si na vibrace zvykla (dají se volit dvě intenzity), kartáček si v puse drží sama a čistí, já pak samozřejmě dočišťuji. Plusem taky je, že se i na tento dětský kartáček dají nasadit hlavice pro dospělé, takže můžu kartáček také vyzkoušet a případně pak pořídit i pro sebe. :))



Návštěva zubaře
Co nám funguje? Holčičku vždycky na prohlídku připravujeme už zhruba týden dopředu, říkáme si, že tam pojedeme a co se bude dít, ukazujeme si to v knížce Proč si musím čistit zuby. Protože chodí ke stejné zubařce jako mám já, v ordinaci to pak děláme tak, že nejprve prohlídne zuby mně a až pak si A. sedne ke mně na klín. Tenhle postup se nám osvědčil a i když jsem z toho měla strach, zatím to vždy proběhlo pěkně v klidu a docela ochotně paní zubařce zoubky ukázala. :)) 

Vypadá to ale, že budeme muset chodit častěji, protože přední zuby má holčička vážně špatné. Vloni v létě si urazila část jedničky a dvojky na odrážedle, k tomu jsme navíc začali čistit pozdě, protože jsme uvěřili radě našeho pediatra, že máme zuby začít čistit, až budou vyrostlé aspoň čtyři v řadě. Brzy se jí tak objevila u krčků demineralizace a i když se snažíme čistit poctivě každý den a mazat remineralizačními pastami, nelepší se to. Nejspíš to bude i nějaká kombinace slabší skloviny a složení slin. Paní zubařka jí to teda ošetřila nějakou pastou, kterou budeme chodit obnovovat, tak uvidíme. Dneska bych to udělala jinak, čistila poctivě už od prořezání prvního zoubku a věřím, že by měla zuby zdravé, ale bohužel teď už to nezměním a je mi z toho smutno. :(( Stejně jako z těch diskuzí pod příspěvky zubařů, kde by rodičům, co nechají dětem zkazit zuby, ulámali ruce a kdoví co. Nikdy bych neřekla, že se to takhle snadno může stát i nám...

Spoustu informací o správném čistění zubů dětem jsem načerpala na těchto instagramových profilech dětských zubařek: Dentist for small a Dr. zdravý smile.


Jak jste na tom vy s péčí o chrup vašich dětí? 

Mějte krásný podzim! Eva
// foto moje ©gathermoments, děkuji Nazuby.cz za možnost vyzkoušení kartáčku a moc milou barterovou spolupráci :)

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)