Výbava pro miminko vol. 2

5. 3. 2022


Co všechno jsem pořizovala pro první miminko najdete v tomto článku. Dneska už bych výbavičku úplně minimalistickou nenazvala, ale snažila jsem se množství pořizovaných věcí redukovat i tentokrát. 


OBLEČENÍ

Kromě oblečení po holčičce jsem přikoupila pár dalších kousků na Vinted a některé zase naopak vyřadila a poslala dál.

Nejvíce se mi osvědčily zavinovací bodyčka zhruba do velikosti 74, potom byly zase lepší ty přes hlavu, to když se mimi začalo více hýbat a utíkat od oblékání. Bezva jsou ty rostoucí z Lindexu se dvěma řadami cvočků, které vydrží přes více velikostí a i po několika dětech vypadají pořád dobře. Ale mám ráda i ty z H&M, oboje jsou spíše delší a užší a osvědčily se i na látkové plenky. Ty z Tesca F&F mi naopak přišly strašně široké a krátké, což jsem vyřešila ušitým extendorem, nicméně jsem je stejně neoblékala moc ráda. Ještě tip od mojí kamarádky, která nakupuje oblečení ob velikost, což pomůže taky množství zredukovat a oblečení nemusíte měnit každý měsíc.

Oblíbila jsem si taky pyžamka na zip, ať už ty z Lindexu nebo H&M. Zapínat tu rozmnožující se řadu cvočků s tím, jak dítě roste, je pěkná otrava. To zip je zapnutý raz dva. 

Oproti původní vybavičce jsem přikoupila taky dost funkčních věcí z merina, většinu jsem nakoupila na Vinted, bodyčka, legíny, kuklu, capáčky i overal do kočárku. Počítám, že většinu z toho využiju i do šátku nebo nosítka. Skvělá je taky merino podložka do autosedačky kombinovaná s bodyčkem z merina a hedvábí, což aspoň trochu zmírnilo to šílené pocení v autě přes léto.


PŘEBALOVÁNÍ

Protože po holčice mám kompletní látkovací výbavu (přebalovací pult, podložku, čtverce a nakonec i jednovelikostní kalhotkové plenky, snappi sponku, svrchní, separační a vkládací plenky, koš na plenky i síťky na praní), dokoupila jsem pouze pár novorozeneckých kalhotkových plenek na noc a eko plenky do porodnice. 

  • jednorázové plenky - tentokrát máme od Eco by Naty, tak doufám, že nebudou smrdět tolik jako ty Pampers, co jsem koupila minule
  • perlan - ten se nám osvědčil na otírání zadečku místo vlhčených ubrousků, dá se taky opakovaně prát, stačí vždycky navlhčit a kápnout trošku olejíčku, seženete v každé lékárně
  • vlhčené ubrousky - mám balíček těchto značky Organyc jednorázových, který si vezmu s sebou do porodnice
  • medvídek - olejíček na zadeček značky Eoné jsem si opakovaně kupovala stáčený do vlastní nádobky v brněnské Bráně ke zdraví, vždycky jsem si trochu naředila do misky na přebalovací pult a protože mi vyhovoval, pořídila jsem ho i tentokrát
  • mýdlo - na umývání špinavého zadečku mám tenhle jemný čistící gel La Saponaria, který si s sebou beru i do porodnice
  • krém na opruzeniny - mám krém Ochráním zadečky od Anela a z lékárny čistý lanolín



PRANÍ

  • prací prášek - na plenky používám tento gel od Yellow&Blue, jen mi vždycky po čase začnou smrdět, nejspíš to bude tím, že se zanesou, takže je vždycky jednou za čas vyperu v sensitive prášku z DMka 
  • na zkoušku jsem pořídila i tento koncentrovaný prací gel Officina Naturae určený přímo na látkové plenky, tak uvidíme
  • máchadlo - namísto aviváže si míchám máchadlo z kyseliny citronové, což je vlastně to stejné jako máchadlo od Yellow&Blue, občas použiju jen ocet, ale s ním se mi zdá, že plenky jsou pořád dost tvrdé (sušičku nemáme, suším je normálně na vzduchu a v Brně máme hodně tvrdou vodu). Dávám 200g kyseliny citronové na 900g vody a potom do přihrádky na aviváž zhruba 30 ml, ale většinou už spíš odhadem.
  • bělící prášek Puer - k plenkám vždycky přidám ještě bělící prášek Puer na bázi aktivního kyslíku, který rozjasňuje bílou barvu a zabraňuje šednutí a dá se použít i jako odstraňovač skvrn na stálobarevné prádlo
  • změkčovač vody - začala jsem taky používat změkčovač vody, ale plenky se mi i s ním zdají tvrdé pořád stejně...


SPANÍ
  • postýlka (plus matrace, nepromokavá podložka, prostěradlo) - máme pořád Sniglar z Ikea přiraženou k naší velké posteli, trochu hacknutou, bez bočnice, zpevněnou latí a přivázanou k roštu naší postele. Spaní plánujeme pořád společné, snad se všichni vejdeme. :))
  • deka - počet dek se nám trochu rozrostl, z puntíkovaného mušelínu jsem si ušila jednu opravdu velikánskou, pak máme bavlněnou a puntíkovanou z Ikea a ráda jsem hlavně v létě používala i velké plenky
  • zavinovačka - nakonec jsme ji moc nevyužili, protože holčičce se v ní nelíbilo, ale mám zase nachystanou jednu rychlozavinovačku a jednu mušelínovou, co jsem si ušila a pak používala spíš jako deku
  • hnízdečko - ušila jsem si tohle
  • spací vak - mám z druhé ruky, je prý ideální na pozdější dobu, až miminko vyroste ze zavinovaček, že se neodkope tak, jako z peřinek a měl by být i bezpečnější


CESTOVÁNÍ

Tady jsem nepořizovala vůbec nic nového, všechno máme po holčičce. Jak už jsem psala, doporučila bych merino podložku do autosedačky ideálně kombinovat s bodyčkem z merina a hedvábí, což nám trochu pomáhalo zmírňovat to šílené pocení v autě přes léto.

  • nosící šátek a nosítko - za mě úplně nejlepší věc, několikrát nás nošení zachránilo, když už nefungovalo vůbec nic jiného nebo holčičku kočárek nebavil a chtěla koukat kolem. Zezačátku jsem používala elastický šátek, pak bavlněný od BeLenka. Manžel měl radši nosítko, máme Manducu, měla jsem i Tulu Free to Grow, ale ta mi vůbec neseděla, tak jsem ji zase prodala. Teď pokukuju po šátkovém nosítku od BeLenky.
  • kočárek - máme tento, tašku na kočárek jsem si nakonec ani nepořídila, vždycky se mi všechno vlezlo do košíku
  • zimní fusak - máme s pravým beranem ještě po mně
  • jarní/podzimní fusak a fusak do autosedačky - koupila jsem fleecový bazarový s průstřihy, který jsme střídavě používali v kočárku i v autě
  • autosedačka


KOUPÁNÍ, DROGERIE A OSTATNÍ

  • vaničku s lehátkem a kyblík, bavlněné a bambusové osušky a teploměr máme schované po holčičce
  • olej a mycí gel - na koupání máme tento mycí olej Dětský úsměv od značky Kvitok, kdyby bylo potřeba více umýt, tak ještě tento jemný tělový a vlasový mycí gel laSaponaria
  • na případné mazání potom mandlový olej taky Kvitok
  • kromě toho ještě olejíček a mazání na zadeček - viz část přebalování :)
  • dudlík bych nejradši nepoužívala, ale uvidíme, jak to půjde, ještě máme nůžky na nehty, tyčinky na čištění uší, odsávačku hlenů, teploměr, Octenisept dezinfekci na pupík a čípky proti teplotě ještě z minula :)
  • injekční stříkačka a cévka na výživu - pro jistotu, kdyby bylo potřeba na dokrmování miminka

NA HRANÍ A PRO RADOST

  • ovčí kožešina a hrazdička na hraní - kožešinu jsme pořídili jako podložku na hraní na zem pod hrazdičku a než začala holčička lézt, tak byla bezva, návod na hrazdičku je tady :))
  • hračky - úplně malé miminko nic nepotřebuje, později jsou fajn kontrastní kartičky nebo knížky a různá kousátka. Co měla ráda holčička najdete v tomto článku.
  • kolotoč nad postýlku - manžel mi vyrobil dřevěnou konstrukci, já doplnila mráčky a návod je tu


PRO MĚ

  • vložky do podprsenky - mám z minula jedny z buretového hedvábí a ovčí vlny značky Disana, koupila jsem si taky látkové vložky s PUL vrstvou od Bamboolika a ty jsem nakonec používala úplně nejvíc, do porodnice mám ještě balíček jednorázových
  • kojící podprsenky - mám z minula, ale stejně mi nakonec víc vyhovovaly tílka s rozepínáním na kojení, dá se říct, že dva roky jsem pomalu nenosila nic jiného :)
  • kojící čaje - těch jsem si nakoupila zásobu, od sáčkových z lékárny až po sypané
  • mast na bradavky - místo masti mám doma čistý lanolín, dá se použít i na opruzeniny
  • kojící polštář tentokrát nemám, měla jsem půjčený od kamarádky, většinu času stejně jen zabíral místo, ruce jsem si podkládala normálními polštáři
  • odsávačka mléka - mám doma Medelu Mini, ale minule jsem ji ani nevyužila
  • oblečení na kojení a nosící bunda - věci, které jsem si dokupovala postupně a přes dva roky nenosila nic jiného. Krásné kousky na kojení má brněnská Reparáda, mám taky jedny šaty od Brundibáry a něco málo z H&M. Nosící kabát mám značky Shara, teď jsem si k němu pořídla i těhotenskou vložku.

CO JSME NEMĚLI A NEMÁME

Po příchodu z porodnice jsem přehodnotila svůj názor na monitor dechu a jeden jsme se taky pořídili. I když jsem ho zapínala spíš přes den, když se podařilo holčičku odložit do postýlky, v noci spala vedle mě v posteli, já se totiž stejně budila při každém jejím pohybu nebo zavrnění.

Nejspíš bychom využili i chůvičku, ale to spíš přes léto na chalupě, kdy holčička spala venku v kočárku nebo večer doma. Nakonec nám ale stačila appka v mobilu s podobnou funkcí.

Nepoužila jsem ani odsávačku (kterou jsem měla nachystanou) a nepotřebovali jsme ani houpací lehátko, vak, košík, různé kojenecké lahve, sterilizátory apod., neměli jsme ani mantinel do postýlky. I když hnízdečko jsem si ušila. :)


Mějte se krásně! Eva
//foto moje ©gathermoments, děkuji Econea.cz za poskytnutí výrobků k recenzi

Mohlo by se vám také líbit:

1 komentářů

  1. Od jaké velikosti kupovat bodýčka? 56? A kolik tak máte ks od každé velikosti? Skvělý článek. Děkuji.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)