DIY: Jak jsem šila hnízdo pro miminko

9. 10. 2019


Když už jsem měla za sebou ten kurz šití, rozhodla jsem se, že ušiju ještě něco pro miminko. První z mimi série bylo právě hnízdečko.

CO JSEM POTŘEBOVALA:

  • 2 x 1 metr látky - použila jsem 100% bavlněné plátno z mojelatky.cz, jedno šedé puntíkaté a jedno jednobarevné
  • 0,4 m vatelínu v roli - koupila jsem ten 200 g /m2, taktéž na mojelatky.cz
  • výplň z vatelínu nebo dutého vlákna - já si koupila tenhle polštář v Jysku o váze 850 g za stovku
  • 3 m stuhy nebo tkalounu 
  • střihový papír, tužku, nůžky, pravítka na narýsování střihu
  • nůžky na látku, potřeby na šití (stroj, nitě, špendlíky, křídu)
  • a aspoň 3 hodiny času :))


POSTUP:

1. Nejdéle jsem se zasekla na tvorbě střihu, takže pokud si objednáte tento hotový od Ababu, ušetříte si práci i nervy s kreslením kružnic. Nakonec jsem si udělala střih takovýto:



2. Látky jsem si vyprala a vyžehlila, aby se mi s nimi líp pracovalo. Postupovala jsem většinou podle tohoto videa Co budu dneska šít/Ababu. Střih jsem si přenesla na rub přeložené látky napůl, po obvodu přidala 2 cm na záševky. 



3. Vystřihnutý útvar jsem přišpendlila lícem na líc na druhou látku a tu taky vystřihla podle ní. Křídou jsem si obkreslila střih i na druhou půlku první látky, abych měla šití přesnější.


4. Po obvodu jsem obě látky sešila ( kromě konců nohavic) a volné konce obstřihla zubatýma nůžkama. Pak jsem si nastřihla rožky mezi lehátkem a nohavicemi.


5. Zahnula jsem a zašila volné konce nohavic.



6. Teď byla řada na tunýlek na stuhu, po obvodu jsem hnízdo prošila asi 1,5 cm od kraje. 

7. První komplikací bylo lehátko. To jsem si vystřihla ze střihu, přiložila na složený vatelín a vystřihla. Vatelín jsem nohavicí prostrčila dovnitř a snažila se srovnat tak, aby byl uprostřed. Pak jsem si lehátko po obvodu našpendlila tak, aby se prošily obě látky i vatelín. Ještě jsem si zkontrolovala stejnou vzdálenost špendlíků od krajů zbytkem střihu. Nakonec jsem látky i s vatelínem prošila. Šilo se to dost špatně, hodně se mi to krabatilo a posouvalo. Takže pokud bych někdy příště šila nějaké další hnízdečko, lehátko bych si nastehovala jako Anka nebo aspoň nakreslila oblouk a šila podle toho. Já takto ten horní oblouk nemám úplně symetrický, ale celé už se mi to párat nechtělo.



8. Teď jsem pomocí spínacího špendlíku provlíkla tkaloun vzniklým tunýlkem a na obou stranách nechala koukat.


9. Zbývalo naplnit nohavice dutým vláknem, já na hnízdo spotřebovala celých 850 g, co bylo v polštáři. Začala jsem plnit od prostředka a hodně pěchovala, aby byl okraj pěkně naducaný.

10. Sešila jsem volné konce nohavic. 

11. A pak už jen utáhla stužku a zavázala mašli, aby se hnízdo jakoby zvedlo a dostalo ten požadovaný hnízdečkový tvar.



A teď, když už máme Aninku doma, tak jsem ráda, že jsem hnízdečko ušila. Spinká v něm totiž moc hezky! :)) Taky jste šili hnízdečko? Nebo se chystáte?


Mějte se krásně! Eva
//foto moje ©gathermoments

Mohlo by se vám také líbit:

8 komentářů

  1. Tehdy jsem ji neměla ale třeba ještě někdy ušiji. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Juj, nová inspirace!video je super, nevím, proč jsem se hnízdečka bála, asi taky někdy ušiju, díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až na všívání lehátka to není zas tak složité. Tak ať se podaří! :))

      Vymazat
  3. ty si mega šikovná :) ja som si hnízdo vôbec nezaobstarávala...prišlo mi to na takú krátku dobu zbytočné..ale keby som si ho vedela ušiť, určite by som sa do toho pustila

    WHEN PIGS FLY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viki, moc děkuju! Však ono se to dá i bez něj, ale když mě to šití baví. :))

      Vymazat
  4. Máš to moc krásný! Ať se v něm Anince v noci dobře spinká a nebudí moc maminku! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani, moc děkuju! :)) Poslední dobou Aninka hnízdečku v noci moc nedá, radši je se mnou :D

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)