DIY mušelínové šaty

6. 9. 2021


Střih a postup na tyhle mušelínové šaty jste si přáli na Instagramu, tak tady jsou. :)) Sice už trošku s křížkem po funuse, když už je taková zima, ale třeba je ještě využijete přes tričko a legíny. Střih jsem si vytvořila podle šatů, které holčička moc ráda nosí, jen jsem ho trochu upravila a šaty udělala větší, aby je měla i na příští rok. Nemám bohužel úplně důkladně nafocené všechny kroky, budu ráda, když na to mrknete a dáte mi případně vědět, co není úplně jasné nebo by chtělo doplnit. Děkuju! 

Spotřeba látky na vel. 98: cca 0,6 m látky (tkanina: mušelín, popelín, plátno...) šířky 1,3 m, já ten svůj fialovošedý mušelín koupila v brněnské Terry módě.

Střih najdete ke stažení tady, nezapomeňte, že je bez přídavků na švy.

Vystřihnuté díly:

  • 1x přední a 1x zadní díl (jsou stejné) s přídavkem na švy
  • 2x šikmý proužek délky 35 cm, šířky 4 cm 
  • 2x proužek na budoucí šňůrky o délce 60 cm a šířce 4 cm

Postup:

1. Nejprve jsem si vystřihla přední a zadní díl z látky složené na půl s přídavkem na švy (já přidávám 1,5 cm, ale záleží, kolik jste zvyklí), oba díly jsou stejné.  A k tomu dva šikmé proužky délky 35 cm, šířky 4 cm a dva proužky na budoucí šňůrky o délce 60 cm a šířce 4 cm.



2. Našpendlila jsem a sešila boční švy a začistila overlockovým stehem.



3. Našpendlila jsem si zahnutí spodního lemu (dvakrát zahnuto) a prošila, ideální by bylo předtím přežehlit.



4. Šikmé proužky jsem si sežehlila napůl a jako podsádkou jsem obšila průramky. Postupovala jsem podle tohohle návodu.



5. Proužky na šňůrky jsem sežehlila na čtvrtiny, sešila užší kraje a následně celou délku šňůrky.


6. Začistila jsem si okraj výstřihu overlockový stehem, dvakrát zahnula a sešpendlila tak, aby se vzniklými tunýlky daly protáhnout hotové šňůrky.



7. Pak už jsem jenom pomocí spínacího špendlíku protáhla šňůrky tunýlky, výstřih nařasila a uvázala mašličky. 


Šnůrky by šly ještě v látce prošít, aby se řasení nepousouvalo. Já to zatím nechala tak, kdybych za rok potřebovala řasením hýbat.



8. A je hotovo!



Pokud šaty budete šít, budu moc ráda, když se se mnou podělíte o výsledek. 

Mějte se krásně! Eva
// foto moje ©gathermoments

Mohlo by se vám také líbit:

1 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)