Makový závin

12. 11. 2019



Nedávno jsem na blogu Janči aneb Češky z Česka narazila na recept na makový závin a dostala na něj hroznou chuť. Recept můžu jedině doporučit, na přípravu to není nic složitého, moc nám chutnal, není moc sladký a oproti kupovanému je to velký rozdíl. S pár poznámkami si recept přidávám i sem, řekla bych, že ho nepeču naposledy. A myslím, že skvělý bude i s ořechovou náplní...tak třeba příště. :))

Na těsto na dva záviny o délce asi 30 cm:
  • 1 lžička krupicového cukru
  • 120 ml mléka
  • 15 g droždí
  • 50 g moučkového cukru + na poprášení
  • 500 g hladké mouky
  • 100 g másla
  • 80 g sádla
  • 2 šťastná vejce
  • 1 lžička kůry z biocitronu
  • 1 sáček vanilkového cukru
  • špetka soli

Na náplň:

  • 250 ml mléka
  • 150 g mletého máku
  • 3 lžíce krupicového cukru
  • lžička mleté skořice
  • 1 sáček vanilkového cukru
  • 2-3 lžíce rumu
Postup:
  1. Nejprve jsem si dala ohřívat mléko a mezitím smíchala v misce kvasnice s lžičkou cukru, aby vznikla kašička. K té jsem přilila vlažné mléko, promíchala a celé přidala do velké mísy k ostatním surovinám (trochu vajíčka jsem si nechala na potření hotových závinů). 
  2. Těsto jsem zpracovala rukou, je takové tužší než klasické kynuté těsto, a nechala v míse na teplém místě půl hodiny kynout (těsto nenakyne moc, dobře se s ním pracuje).
  3. Mezitím jsem si připravila náplň, mák jsem asi pět minut vařila v mléce s cukrem, rumem a kořením. 
  4. Vykynuté těsto jsem si rozdělila na dva díly, každý rozválela na čtverec o velikosti přibližně 30 x 30 centimetrů. Na těsto jsem rozetřela půlku náplně, dole si nechala asi 2 cm volné. Těsto jsem zarolovala tak, aby místo bez náplně bylo dole. Příště si dám pozor, abych válela rovnoměrně, takto mi závin popraskal v místech, kde bylo těsto tenčí.
  5. Nakonec jsem záviny přendala na plech, potřela vajíčkem ze všech stran a dala péct do předehřáté trouby na 180 °C na asi 30 minut. Zezlátlé jsem ještě pár minut před vyndáním z trouby potřela rumem. Upečené záviny jsem nechala vychladnout a nakonec ještě pocukrovala.
Mějte se krásně! Eva
//foto moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

2 komentářů

  1. Evi, díky za recept, určitě vyzkouším, partner ho miluje, kupuje si ho skoro pořád (dost to pečení teď zanedbávám)...
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, to jsem ráda, že se recept hodí. Tak to bude určitě nadšený, oproti těm kupovaným je mnohem lepší! ;))

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)