Rychlý čokoládový dort

15. 8. 2019


Kromě tohoto letního dortu s jahodami jsem na oslavu mých a Honzových třicetin chystala ještě čokoládový dort. Inspiraci jsem našla na webu Prima Fresh v tomto receptu Kačky, která už má dneska ale jiný blog s názvem Milluji

Sušenkový základ se mi nejprve docela drobil, takže napodruhé jsem dala víc másla, zbytek je jen čokoláda se šlehačkou neboli ganache. Navrch jsem ještě posypala kakaem a ozdobila borůvkami s mátou. Hotový je za čtvrt hodiny, není to teda žádný dietní dortík, ale je strašně dobrý! :))

Můj trochu upravený recept:

Suroviny:

  • 260 g kakaových Bebe sušenek - 2 balíčky
  • 120 g másla
  • 500 ml smetany ke šlehání (33 % tuku)
  • 500 g vysokoprocentní čokolády 
  • lžíce kakaa na posypání
  • 125 g kanadských borůvek, snítky máty na ozdobu
Postup:

  1. Nejprve si nachystáme formu, kterou vysteleme pečícím papírem, aby se dort snáz vyndával. Taky si předehřejeme troubu na 180 stupňů.
  2. Sušenky si v robotu nadrtíme, přidáme k nim rozměklé máslo a ještě pár pulzy v robotu smícháme dohromady. Směs by měla držet hezky pohromadě, pokud nedrží, přidáme ještě trochu másla.
  3. Sušenky upěchujeme na dno dortové formy a pečeme 10 minut.
  4. Mezitím si připravíme ganache. Ve vodní lázni zahřejeme smetanu společně s čokoládou, která se v ní postupně rozpustí a oboje se spojí v hladkou hustou směs.
  5. Ještě teplou čokoládovou směs nalijeme na korpus, necháme zchladnout a dáme vychladit do lednice.
  6. Dort vyjmeme z formy a před podáváním ho ještě můžeme posypat kakaem a ozdobit ovocem. Já na ozdobu použila kanadské borůvky a snítky máty.

Mějte se krásně! Eva
//foto moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

4 komentářů

  1. Tak ten teda je, zitra mame oslavu s detmi, takze o nem hodne uvazuju, i kdyz jsem mela jiny plan,ale laka me ta rychlost pripravy! Takze diky, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, tak ať se povede! Za mě opravdu úžasná rychlovka a strašně dobrá! :))

      Vymazat
  2. okej tak toto musím vyskúšať !! nutne :)

    WHEN PIGS FLY

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)