Kurz šití

20. 9. 2019


První týden volna na mateřské dovolené jsem si užila na šicím kurzu, na který jsem dostala poukaz jako dárek k třicetinám. Už docela dlouho jsem se chtěla naučit šít a protože mě hrozně baví zkoušet nové věci a techniky, po škole šperku a kurzu točení na kruhu, jsem vyrazila na kurz šití. 

Vybrala jsem si letní intenzivní kurz v brněnském Rebelion ateliéru a bylo to moc fajn! Koukala jsem i na kurzy od Brno šije, ale tam měli jen vícetýdenní a víkendové a to se mi časově nehodilo a taky náplň kurzů se mi trochu víc líbila tady. Sama jsem šila jen asi dvakrát v šití ještě na základce, takže jsem byla naprostý začátečník, který ani neví, jak se do stroje navléká nit. V kurzu jsme se potkaly dvě, společně se mnou tam byla ještě jedna slečna. Plná kapacita je 5 účastníků, takže jsme to měly skoro jako individuální lekce. :))

Kurz vedl lektor Michal, byl moc fajn, na začátku nám řekl něco málo o pomůckách, které jsou k šití potřeba, jak se navlékají nitě do stroje, vyzkoušeli jsme si overlock a pak už se pustili do prvního projektu - šití tašky. První den jsme stihli kromě tašky ušít i kosmetickou taštičku se zipem, druhý den jsme se tak mohli už pustit do sukně, na kterou jsme si nakreslili střih. Třetí den jsme šili tričko, střih jsme tvořili podle námi doneseného trička. A protože nám zbýval ještě jeden poslední den, pustila jsem se do oblečků pro miminko podle střihu z Burdy.  


O tom, že na kurzu jsem ani neměla šanci se začít nudit, svědčí i to, že jsem za celou dobu vyfotila jen jednu jedinou fotku (tu úvodní) a pak jsem si teda ještě vyfotila typy strojů, co tu mají, kdybych si ho někdy chtěla pořídit. Jinak jsme šili od začátku do konce. :))

Přijde mi moc fajn, že budu umět si ušít nebo upravit věci na míru. Jen kdyby ty látky nebyly tak drahé! Šití rozhodně není levný koníček a taky se nedá říct, že by se šitím dalo ušetřit, pokud tedy látky nerecyklujete. V porovnání s tím pak ceny za hotové oblečení v řetězcích vyznívají trochu děsivě...

Takže pokud ještě váháte, můžu kurz jen doporučit! Na chalupě jsme vyndali mamčin starý stroj Veritas Rubina a přes počáteční problém se splašeným pedálem a zaseklou jehlou v chapači, si teď doma vesele šiju. Už mám ušité hnízdečko, kousátko a muchláčka a určitě ještě nekončím! :))

Co vy a šití? Taky vás to chytlo?
Mějte se krásně! Eva
//foto moje ©gathermoments

Mohlo by se vám také líbit:

4 komentářů

  1. šiju moc ráda a už hodně dlouho...někdy se mi zdá, že ani není možné, co už jsem ušila a že už bych to snad ani neuměla... ale miluju ty chvíle vybírání a kombinování látek... tak si to užívej, e

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, Evi, vy jste profík! Já to jen tak zkouším, výrobky nemám dokonalé, ale aspoň jsou originální. :))

      Vymazat
  2. Evi, jsi velika sikulka, navic kousky sama krasa. Ja zkousela sit doma, troufam si max na zkraceni zavesu a polstar, navic kvalita tak akorat pro me:-), M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, moc děkuji! Takhle z dálky vypadají dobře, ale myslím, že nějaká zkušená švadlena by na to měla jiný názor. Ale třeba to vypiluji :)) Krásné podzimní dny!

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)