Tvoření pro batolata z Bonami

12. 5. 2021


Dneska bych vám ráda ukázala, jaké tvořící aktivity jsem vybrala pro naši holčičku. Začínali jsme ve věku rok a půl, kdy ji začala zajímat tužka a poprvé zkoušela, že se s ní dá nejen na papír i něco nakreslit. Tak jsem si říkala, že je ideální čas zařadit i něco dalšího. Na Bonami jsem vybrala tyhle tvořivé sady od Djeco, všechny jsou určené pro děti už od 18 měsíců:

Začali jsme sadou znovu použitelných nálepek, protože lepení pásek a odlepování různých štítků baví Aničku už dlouho. Samolepky jsou plastové, silnější, takže je dítě neroztrhne, zároveň ale dobře lepí. Časem se zespodu nalepil prach, stačilo je ale umýt a lepí zase jako dřív.


Po vodních omalovánkách jsem pokukovala už dlouho a tyhle se mi zalíbily tím, že ilustrace nejsou zas tak šílené jako jiné. Jsou to čtyři jednotlivé plastové listy, kde se část obrázků zbarví až po namočení. Součástí je tužka, kam se nalije voda, takže není potřeba štětec a eliminuje se tím možnosti rozlití vody všude okolo. V balení je i praktické pouzdro, to mi přijde fajn na cesty, že se nic nepoztrácí. Tohle vodní malování baví Ani moc a vrací se k němu několikrát denně. 


Zkusili jsme i plastelínu. Tahle od Djeco má výhodu v tom, že je krásně měkká a lehce tvarovatelná, což se vůbec nedá srovnat s plastelínou, kterou si pamatuju ze školy já. Taky vůbec nebarví, jen teda celkem výrazně voní, možná až smrdí, ale asi to přispívá k tomu, že ji zatím Ani nezačala ochutnávat.


Poslední tvoření jsou prstové barvy. Na ty jsem odvahu sbírala nejdéle, na téhle sadě je ale super, že se dítě vůbec nemusí ušpinit. Součástí jsou totiž plastové desky mezi které se barva nakape, pak se desky zavřou a dítě maluje pěkně čistě přes igelit. Potom se dá barva umýt a desky použít znovu. Samozřejmě to takhle úplně snadno nešlo, Ani rychle přišla na to, že když desky otevře, tak je tam barva se kterou může upatlat úplně všechno. Ale aspoň se snadno umývá a dá se dobře vyprat. 


Ještě mám vyhlídlé voskovky a ráda bych zkusila i speciální nůžky pro malé děti. Djeco má krásné tvořivé sady i pro větší děti, mně se moc líbí sada na výrobu krasohledu, ale to si budu muset ještě chvilku počkat. :) 

Kromě těchto tvořivých sad máme od značky Djeco doma ještě tyhle Puzzle Duo, věkové určení mají až od dvou let, Ani si je zatím přiřazuje k sobě a poznává na nich zvířátka a jejich potravu, ale samotné skládání puzzlů ji ještě moc nebere.


A poslední věc, kterou máme, jsou tahle zapínací zvířátka. Jsou takovou obdobou Montessori zapínacích rámečků, o kterých uvažuji, že je zkusím vyrobit. Tahle zvířátka jsou určená pro věk 3+, nejspíš kvůli malým částem, které by se mohly uvolnit, ale přijde mi, že Ani si s nimi vyhraje už teď. Zapínání a rozepínání zipu jí jde už dlouho, rozepínání cvočků taky, tak může trénovat jejich zapínání a ještě práci s knoflíkem. 



S jakými tvořivými aktivitami jste s dětmi začínali vy?

*článek vznikl ve spolupráci s firmou Bonami, plastelína, vodní omalovánky, prstové barvy, puzzle a zapínací zvířátka #gifted, #barterovaspoluprace

Mějte se krásně! Eva
//foto moje ©gathermoments

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)