DIY návod: šustící kousátko pro miminko

13. 3. 2020


Protože mi z šití hnízdečka zbyly docela velké kousky látek, vyrobila jsem si ještě před narozením Aničky kromě muchláčka i kousátko, a to hned šustící. Inspirovala jsem se v tomhle videu, podle kterého jsem šila právě hnízdečko, jen jsem udělala jiný tvar a přidala to šustění. Postup je tak jednoduchý, že návod snad ani není potřeba, ale když už ho mám nafocený, tak tady je. :))




Co jsem potřebovala:
  • střih na ouško, to moje je dlouhé 20 cm a široké 6 cm, látky jsem tedy potřebovala kousek dlouhý aspoň 40 cm, nůžky na jeho vystřihnutí
  • dva různé odstřižky látek
  • šustící folii - ideální je ta izotermická z autolékárničky nebo přímo speciální (hledejte šustící fólii na hračky), já použila fólii z dárkového sáčku, co jsem měla doma a přišlo mi, že šustí dost
  • 7 cm kroužek z neošetřeného dřeva - já koupila tento bukový v korálkovém krámku v Alfa pasáži 
  • nůžky na látku, potřeby na šití (stroj, nitě, špendlíky)

Postup:

1. Nejprve si vystřihneme z obou látek střih zvětšený o 1 cm přídavek na záševky.





2. Látky přeložíme lícem na sebe, na ně položíme folii a všechno dohromady sešijeme. Je dobré si folii dopředu pořádně zmačkat, aby hezky šustila. Vynecháme 5 cm mezeru na otočení.


3. Látku po obvodu zastřihneme zubatými nůžkami a ustřihneme špičku.



4. Otočíme na líc, vypíchneme rožky a prošijeme otvor buď na stroji nebo ručně skrytým stehem.


5. Navlékneme na dřevěný kroužek a máme hotovo!




Kousátko má u Aničky docela úspěch, dřevěný kroužek se dobře drží a látkové uši zase dobře žužlají. :))

Mějte se krásně! Eva
// foto moje ©gathermoments

Mohlo by se vám také líbit:

6 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)