Mrkvový dort

12. 12. 2019


Když jsem uvažovala jaký dort upeču letos mamce k narozeninám, narazila jsem na blogu Milluji na tento carrot cake. A protože mrkvový dort jsem ještě nikdy nepekla, bylo to jasné. Ozdobila jsem ho karamelizovanými oříšky a rozmarýnem a moc jsme si pochutnali! :))

Recept je do formy o průměru 18 cm, ta moje má něco kolem 17 cm, takže dort je hodně vysoký a formu mi přerostl (naštěstí jsem tam prozíravě měla pečící papír), ale příště ho udělám radši do větší formy nebo trošku méně těsta. Taky jsem si malinko upravila krém, do něj jsem použila tvaroh, který máme všichni rádi, a šlehačku. Můj malinko upravený recept:

Na těsto:
  • 4 vejce
  • špetka soli
  • 240 g krystalového cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 150 ml slunečnicového oleje
  • 100 ml mléka
  • 390 g polohrubé mouky
  • 9 g kypřícího prášku
  • 250 g najemno nastrouhaných mrkví (cca 3 velké mrkve)
  • 150 g nahrubo nasekaných vlašských ořechů
  • 2 kávové lžičky skořice
  • nastrouhaná citrónová kůra z 1 citrónu
Na krém:
  • 500 g měkkého tvarohu
  • kelímek smetany ke šlehání
  • 3 polévkové lžíce moučkového cukru
  • 1 lžička citrónové šťávy
Na ozdobu:
  • nahrubo nasekané vlašské ořechy, kousek másla, lžíce krystalového cukru
  • snítky rozmarýnu
Postup:
  1. Nejprve jsem si nachystala formu, kterou jsem vystlala pečícím papírem. Taky jsem zapla troubu na 180 stupňů.
  2. Oddělila jsem bílky od žloutků a vyšlehala sníh z bílků se špetkou soli.
  3. Žloutky s oběma cukry jsem vyšlehala do pěny, potom zašlehala i olej a mléko. Přidala jsem prosátou mouku s kypřícím práškem a skořicí a promíchala.
  4. Pak jsem zamíchala sníh a nakonec přidala i mrkev, ořechy a citronovou kůru.
  5. Těsto jsem přelila do formy a nakonec pekla skoro hodinu a půl. Po hodině jsem korpus zkontrolovala špejlí, protože na ní ještě zůstávalo těsto, nechala jsem ho v troubě a vždycky po chvilce zase vyzkoušela.
Kompletace dortu:
  • Vychladlému korpusu jsem ukrojila vrchní část a třikrát ho rozřízla na 4 díly.
  • Ze smetany jsem vyšlehala šlehačku, pak jsem přidala tvaroh a nakonec cukr s citronovou šťávou.
  • Krém jsem si rozdělila na čtvrtiny a namazala mezi pláty těsta. Poslední čtvrtinu jsem uhladila nahoře a po bocích stěrkou.
  • V pánvi jsem si rozpustila kousek másla, přidala lžíci cukru a nechala zkaramelizovat. Po chvíli jsem přidala i ořechy a ještě chvilku opekla. Oříšky jsem nechala vystydnout a ozdobila s nimi hotový dort. Nakonec jsem přidala i rozmarýn. 


Krásné předvánoční dny! Eva
//foto moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

4 komentářů

  1. Evi, včera jsem ho taky pekla, mám podobný recept, jen místo mléka dávám olej ... ten tvůj vypadá krásně .... jdu ten svůj dozdobit, večer máme vánoční punč u kamarádů, tak ho beru s sebou ..... moc tě zdravím a přeji ti krásné a pohodové Vánoce .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, moc děkuji! Věřím, že dortík chutnal. Doufám že svátky jste si užili v klidu a pohodě a přeji jen to nej do nového roku!

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)