Designblok 2018

31. 10. 2018


Moje druhá návštěva Designbloku. Úplně poprvé jsem se do pražských Holešovic vydala v roce 2015 a musím říct, že letos mi to přišlo hodně podobné. Většina vystavovatelů v Superstudiu byla stejných, nové tváře jsem tak objevila v Openstudiu - části věnované designérům a studentům, která mě stejně jako minule zaujala více. 

Kolekce šperků a malých objektů Jany Voňkové s názvem Snové prostory:


Keramické studio Bisqit a kolekce Marble Game, která je druhou částí jejich recyklačního projektu:


Další instalace, která mě na Designbloku zaujala je ta od Martina Foreta, možná budete znát jeho stojany na kola, za které dostal cenu Red Dot Award. Na Designbloku představoval novou sadu podnoží pro konferenční stolky...tak takovýhle stolek by se mi taky líbil!


Nesmí chybět grafické studio Voala, u kterých jsem si koupila diář na rok 2019.


Krásné vázy, jen už netuším od koho, poradíte? 


Nábytek z vylehčených dřevotřískových desek (DTD dutinka), které se běžně používají jako výplň interiérových dveří v práci Filipa Mirbauera:


Prezentace designérky Leony Höbausové ve spolupráci s Betone, brněnskou firmou, která vyrábí tenkostěnné betony:


Že bych si pořídila  brýle? :)) Tyhle dřevěné obruby jsou od pražského studia Zew:


Přesouváme se do Superstudia. Staré známé podnože Master&Master na Designbloku představily vyztužení pro stoly větších rozponů:


V expozici časopisu Soffa jsme si vyzkoušeli tisk na historických strojích z první republiky. Já mám (trochu rozmazaně) natisklý motiv Českého nebe od Ronyho Plesla, původně určený pro brus skla. Ronyho byl mimochodem plný úplně celý Designblok! Nejen vázy s tímhle brusem, ale i vypínače, stojánky na hrnky nebo instalace ze skleněných objektů a to jsem ještě určitě něco vynechala.


Tady už brus přímo na vázách, stánek sklárny Rückl s ručně broušeným křišťálovým sklem:


Instalace Swissdentu ve spolupráci s UMPRUM byla oceněna jako nejlepší instalace výrobce nebo prodejce:


Dalibor Farný a jeho výbojková světla:


Pohled do prostoru Designérie, střední haly Průmyslového paláce:


Stihli jsme taky dvě módní přehlídky, nejvíc mě zaujal Hüseyin Özer svými trochu šílenými modely s potisky:


Venku jsme kromě nového mobiliáře pro Prahu a prezentace společnosti Penta narazili i na chatku na přívěsu - Mobile Hut od architektonického studia Artikul. Uvnitř je jedna větší místnost, kuchyňka, koupelna a spaní pro až 4 lidi. Domek má pět metrů na délku a něco málo přes dva metry na šířku, Celý váží něco málo přes dvě tuny, to znamená, že ho odveze jakákoliv dodávka nebo třeba SUV. Sympatický projekt!


Je mi trochu líto, že jsme už nestihli Manifest v Colloredo-Mansfeldském paláci, ale co nadělám, zase jsme viděli kousek videomappingu na Národním muzeu. :))

Byli jste letos na Designbloku? Jak se vám líbil? 

Mějte se krásně! Evi
//fotky moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

2 komentářů

  1. Odpovědi
    1. Mně ani nepřijde nutné být na Designbloku každý rok, většina mi přišla podobná jako před dvěma lety :))

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)