Naše Montessori poličky (14/15 měsíců)

22. 2. 2021


Dneska malá aktualizace poliček naší holčičky a věci, které tam měla zhruba ve 14 až 15 měsících. 

OBSAH POLIČEK

Velkou navlékací věž jsme vyměnili za složitější navlékací zvířátka a i když je ještě podle barvy netřídí, i s malými korálky už ji to jde moc hezky. Tuhle hračku dostala Ani už před rokem k Vánocům (koupena v Lidlu), bylo na ni ještě hodně brzy, ale všemožné sundávání korálků a jejich prozkoumávání ji bavilo už když se sotva plazila.

Vyrobila jsem taky vkládací puzzle podle principů Montessori. Jedny s třemi kolečky různých velikostí a jedny se třemi základními tvary, nechala jsem si je vyřezat laserem z překližky a potom jsem je namalovala základními barvami a přilepila úchytky. Jen jsem na vyřezání čekala od září a pak už byly pro naší holčičku moc jednoduché. Naskládala je tam ta chviličku, tak jsem je docela brzy vyměnila za něco jiného.

V té době jsem vyráběla taky vhazovací plechovky pro trénink jemné motoriky z prázdných plechovek od Cara, které jsem oblepila baličákem a vyřízla otvory. Dřívka jsou jednodušší varianta a Aničku už ve 14 měsících moc nebavily, takže se dají určitě vyzkoušet dřív. Zato karty byly v té době ještě výzva, jak se musí strčit správnou stranou. O trochu jednodušší by byly víčka od sklenic. Často jsem viděla vhazování mincí nebo knoflíků, ale u těch jsem měla strach, aby je nesnědla, tak ty karty jsou takové bezpečnější. :))

Přidali jsme taky Lego Duplo v krabici, máme vláček s čísly a žirafu, oboje dostala Ani k Vánocům. Nejdřív si zapojovala vláček za sebe a jezdila s ním, později začala i stavět kostky na sebe. Lego ji ale baví moc, hraje si s ním několikrát denně. 

Dalším vánočním dárkem byla krabice na vkládání více tvarů (konkrétně je to tahle od Woody), která nahradila krabičku Nic se neztratí. Tu Ani dostala k Vánocům, ze začátku o ní nejevila vůbec zájem, ve 14 měsících se trefovala s válcem a krychlí a teď v 17 měsících jí začínají jít všechny tvary. Tak moc nerozumím doporučení výrobce od 2 let...

KNÍŽKY

Během Vánoc nám doma samozřejmě přibyly i knížky. Dlouho u nás byly úplně nejoblíbenější Barvy od finské výtvarnice Aino-Maiji Metsoly. Na každé dvojstránce je několik otevíravých okének, ta jsou totiž úplně nejlepší! A i když už jich několik nemáme, pár jich ještě drží. :))

Ani dostala k Vánocům dvě Minipedie od Svojtky (Tělo a Barvy), Rok v lese (ten ji zatím moc nebaví), Velkou knihu o malém Krtkovi (ta baví moc!), Kde je pan pejsek s filcovými okénky a zrcátkem a Příběhy včelích medvídků (tenhle večerníček pouštíme v autě a doma zase podle knížky zpíváme písničky). A ještě knihu říkadel Koulela se ze dvora, ale ta na fotce chybí.


Jaké hračky a knížky vedou u vás? :))

Mějte se krásně! Eva
//foto moje ©gathermoments

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)