Zimní barefoot boty BeLenka Polar

26. 1. 2021


Od firmy BeLenka máme doma už tento krásný šátek, o kterém jsem psala v článku před rokem tady. Když mě oslovili s nabídkou na vyzkoušení jejich novinky, dámské obuvi Polar, byla jsem pro. Nechala jsem si měsíc na to, abych je pořádně otestovala, a to jak v teplotách nad nulou, tak i v mrazech. 

Díky výběru prvních bot pro Aničku jsem se začala zajímat o typy obuvi a dostala se tak právě k barefootu. V tomhle je super facebooková skupina Barefoot nejen pro děti, kde mají krásně shrnutý postup při výběru prvních botiček, jak měřit, na co si dát pozor a když nevíte, tak vám tu i poradí. Což se mi moc hodilo, protože to bylo právě v době, kdy byly všechny obchody zavřené a já si původně plánovala, že s Aničkou zajdeme boty vyzkoušet a necháme si poradit. 


Výběr bot pro dospělého probíhá podobně, je potřeba změřit délku a šířku nohy, připočítat nadměrek a podle toho, jestli je noha spíš úzká nebo široká vybrat vhodný typ obuvi podle tabulky výrobce. Do hry tu ale vstupuje ještě výška nártu a šířka kotníku. Já si na svoji nohu o rozměrech 23,5x10,5 cm s nízkým nártem a úzkým kotníkem vybrala podle tabulky velikost 38. Taky mám palec o dost větší než ostatní prsty, moje babička má problémy s vbočeným palcem, už kvůli němu skoro nemůže chodit a to všechno jenom díky botám, které prostě nerespektují přirozený tvar chodidel. Pro mě další důvod, proč dát barefootům šanci. Díky ultratenké podrážce ohebné ve všech směrech se při chůzi zapojuje celé chodidlo, a tak nedochází k nerovnoměrnému přetěžování jen některých častí a díky rozšířené přední části v oblasti prstů poskytují nohám dostatečný prostor pro přirozený pohyb chodidla.

Protože jsem doteď nosila jen konvenční obuv s ne úplně ideálně tvarovanou špičkou, byla jsem na své první bosobotky moc zvědavá. A jaké jsou moje dojmy?


Při chůzi opravdu cítím každý kamínek (za to může 4 mm silná podrážka), ale to jsem v některých svých botách cítila taky. Polar jsou vyrobené z kůže a bezvadně zateplené merino vlnou, jak vložkou zespodu, tak i po bocích celé boty. A to já jsem velká zmrzlina a nohy mám věčně studené, ale pokud hodně nemrzne a já netrávím venku dvě hodiny, je mi v nich krásně teplo.

Bezva je taky zip, který je oproti tkaničkám o dost rychlejší, což se mi moc hodí, když se chystáme na procházku a Ani je už celá nabalená a nervózní, kdy konečně vyrazíme. Jinak se v nich chodí jako v těch nejpohodlnějších bačkůrkách, nikde mě nic netlačí, noha má hezky prostor. Měla jsem strach, aby se mi při chůzi nevyzouvaly, ale to se neděje. Mám docela nízký nárt, tak jsou pro mě tyhle boty ideální. Pro nohy s vyšším nártem bych doporučila spíš model Nord nebo Winter, u kterých si boty díky tkaničkám můžete povolit podle potřeby.

Jediné s čím mám trochu problém je vzhled bot, není to žádná elegance, jak říkala tchyně takové pohodlné důchodky. Ta špička je prostě široká a chvilku mi trvalo než jsem si na ten pohled zvykla. :)) Takže k sukni mám jiné elegantní boty a tyhle zatím používám na vycházky s kočárkem. Koneckonců v poslední době stejně nikam jinam nechodím, takže v nich vlastně chodím skoro pořád.

Model Polar je v nabídce i v dalších třech veselejších barvách a kromě barefootové obuvi najdete u BeLenky i šátky a skvělá nosítka nebo oblečení na nošení. Moc sympatické je, že vše vyrábějí jen kousek od nás - na Slovensku. Mně se moc líbí i jejich sandálky Summer, na těch ani není poznat, že to jsou barefooty...tak si třeba v létě udělám radost. :))


Co říkáte na barefoot? Už jste zkusili nebo vás tento trend nechává chladnými?

*článek vznikl ve spolupráci s firmou BeLenka, obuv Polar #gifted, #barterovaspoluprace

Mějte se krásně! Eva
//foto moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)