Předvánoční Budapešť

19. 12. 2018

O víkendu jsme s kamarády vyrazili na víkend do Budapešti. Jeli jsme v pátek odpoledne a večer ještě stihli noční koupání v lázních Rudas. Ty byly založeny Turky už v 16. století a kromě bazénů s různě teplou vodou tu mají i saunu, páru a wellness se střešním bazénem s parádním výhledem na Budapešť.

V sobotu ráno jsme se snažili najít nějaké příjemné místo na snídani a nebylo to jen tak. Všechno beznadějně plné nebo rezervované...tak aspoň víme pro příště. Nakonec jsme měli štěstí v Sonkapult, kde jsme měli strašně dobrý sendvič s uzeným lososem a avokádem a francouzské tousty, které musíme zkusit i doma. Kafe mají taky moc dobré, jen pozor, je to tam strašně malinké, pouze dva stoly a dva menší barové. Ale jinak můžu doporučit!

Kdybyste chtěli nějakou fajnovou snídani, zkuste A la Maison Grand, jen nezapomeňte na rezervaci, my zkoušeli rezervovat den dopředu a volno měli až 12:30. Plná Zoska vypadala taky moc hezky a Szimply už je trochu dražší, ale bylo úplně stejně plné jako zbytek podniků. Hlavně proto, že je to vážně malinkaté. Prý ale mají novou pobočku Horizont, která je trochu dál od centra a prý je o dost větší.

Po snídani jsme vyrazili omrknout vánoční trhy, které mě teda trošku zklamaly, ani tu neměli pořádný stromek, jen samé umělé a ty Betlémy byly taky docela tristní. V Brně to máme prostě o dost hezčí! :))

Mrkli jsme i do tržnice.

Cestou jsme ještě narazili na Printa Design Shop, což je obchod a zároveň i dílna, kde vznikají autorské potisky. Tisknout tu všechno možné, od plakátů, bločků a triček až po utěrky a povlaky na polštáře. Mají to moc krásné a můžete si tu dát i kávu (a mají i eshop!).

Na oběd jsme hledali nějakou typickou maďarskou restauraci, ale všechny, na které jsme narazili, byly dost podivné nebo tam dělali i pizzu. Ideálem by samozřejmě byl Mazel Tov, jen je potřeba si vystát frontu. Tak jsme nakonec skončili v Pho 18 Budapest. Interiér měli takový vtipně vietnamský, vevnitř byla celkem zima, ale závitky a nudle měli moc dobré, pho byl takový průměr.

Odpolední program bylo zase koupání, tentokrát v lázních Széchenyi. Kromě spousty vnitřních bazénů, saun a parních kabin tam mají i tři veliké venkovní bazény. Jeden plavecký s vodou, co má 28 stupňů a dva teplejší 34 a 38 stupňů. Bylo to moc fajn, jak sněžilo a do toho stoupala pára z termálních bazénů. Úplná pohádka.

Večer jsme si dali večeři v Bangladéžském bistru Banglabufe, kde mají skvělé byriani. Od naší poslední návštěvy se bistro zvětšilo a dokonce už má i druhou pobočku!

Večer jsme zakončili drinkem v nejstarším a pěkně narvaném ruin pubu Szimpla Kert, založeném už v roce 2002.

Hned vedle Szimply je Karaván, což je takové seskupení food trucků v nezastavěné proluce, v létě to musí hrozně fajn!

V neděli jsme vyrazili na snídani do kavárny Fekete a to hned na otevíračku, aby se neopakovalo naše sobotní bloudění. Tentokrát jsme byli úspěšnější, dali jsme si indická vejce a wafle s uzeným lososem a vajíčkem. Kafe tu mají trochu kyselejší (že by víc robusty? třeba mi nějaký znalec poradí), ale je tu hrozně příjemný interiér a venkovní dvůr, kde musí být v létě moc fajn posezení.

Po snídani jsme omrkli synagogu, která je druhá největší na světě, a vyjeli na hradní vrch, prošli se kolem hradu a na Rybářské bašty. A protože se udělalo krásně slunečno, byla to moc fajn procházka oproti té sobotní, kdy celý den sněžilo.

Na obědě jsme tentokrát skončili v Market BDPST, kde si mají burgery nebo mexické tacos, burrito, quessadily. Honza zkusil burger, který byl moc dobrý, propečený tak akorát na medium. Já chtěla něco lehčího, protože jsem byla ještě najedená z vydatné snídaně, tak jsem zkusila tortilla polévku. Byla to taková kořeněná rajčatová polévka plná trhaného kuřecího masa a nachos chipsů. Zajímavá kombinace, ale dobrá a taky strašně sytá.

A pak už jen zpátky na ubytování pro věci a autobusem zase zpátky do Brna. Tentokrát jsme bydleli v tomhle bytě úplně v centru přes Airbnb (pokud byste rádi slevu 725 Kč na svůj první pobyt, objednejte přes tento odkaz (já dostanu kredit 375 Kč a budu moci zase někam vyrazit :)).

Byli jste taky v Budapešti? Máte tam nějaká oblíbená místa nebo podniky?

Užívejte si vánoční čas v klidu a pohodě! Eva
// foto moje ©gathermoments

Mohlo by se vám také líbit: