TY NEJKRÁSNĚJŠÍ VLNĚNÉ DOPLŇKY

5. 2. 2015


Moc mě baví objevovat nové české umělce a tvůrce, kteří vyrábí své produkty tradičně a poctivě z kvalitních surovin. Mým posledním objevem jsou tyto dvě šikovné ženy a jejich krásné hřejivé vlněné doplňky, které se teď v zimě ještě určitě budou hodit! :)


WOOLIERE
Wooliere jsou ručně vyráběné doplňky z čisté přírodní vlny, převážně pletené ze silné vlněné příze. Jsou jednoduché, nadčasové, hřejí a zdobí. Moc se mi líbí aktuální nabídka v šedých a šedohnědých tónech doplněná vínovou. V nabídce najdete nákrčníky, maxi šály a čepice ze 100% vlny s nezaměnitelnou cedulkou z pravé kůže.
Wooliere vznikají v Brně a pokud se vám zalíbily a máte to do Brna kousek, můžete je omrknout ve Wolfgang store na Vachove ulici 8 nebo na facebooku tu.

Jana Pražanová posouvá pletenou tvorbu zase o kousek dál. Zabývá se zpracováním vlny z lam Alpak tradičním předením na kolovrátku. Jana je z malé vesničky Líska u České Kamenice kde se nalézá i Alpaca farm s lamami, jejichž vlna je tak úžasná. Uchvacuje svou trvanlivostí, jemností a různorodou škálou barev. Má spoustu skvělých vlastností a práce s ní je radost. Jana vlnu zatím nebarví a nechává tak vyniknout její jedinečné vlastnosti. 
Vlna z alpak je lehká, dýchá a udržuje příjemné teplo. Je také hypoalergenní, hedvábně jemná jako kašmír, ale pevnější a teplejší než vlna. Je extrémně trvanlivá, ale přesto luxusní. Dosahuje více než 22 přírodních barev, je anti-hořlavá, odolná proti odírání, trhání, skvrnám, vlhkosti, statické elektřině a stárnutí. Oproti ovčí vlně je vlna z alpak suchá a nemastná a nemá žádný nepříjemný zápach.
Osobně mě fascinuje, kolik práce a času zabere jedna taková čepice nebo šála od své alpaky, přes spřádání vlny na kolovrátku až po pletení finálního výrobku. Celý Janin příběh stejně jako její krásné výrobky k zakoupení najdete na webu HNST.LY.
A pokud to pro změnu do Prahy máte kousek, můžete výrobky z nabídky HNST.LY vidět na jejich jarním pop-upu 19.-20. února v cukrárně Alchymista (více info tu).


Znáte tyto dvě tvořivé duše nebo od nich rovnou něco vlastníte? Jaký je ten váš oblíbený český tvůrce? Budu ráda za všechny tipy, které mi rozšíří obzory! :)

Mějte se krásně! Evi
//foto odtud a odtud

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

16 komentářů

  1. Příští zimu si musím konečně z té alpaky taky něco pořídit, ještě nikdy jsem ji neměla v ruce a jsem na to dost zvědavá....Já mám ráda pletené výrobky od Gabul a Fragrance (obojí Fler)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ji naživo ještě nezkoušela, ale zvířata jsou to moc roztomilá! :))
      Gabul z Fleru mám taky ráda, ale Fragrance neznám, nakouknu.

      Vymazat
  2. Odstíny jsou barvy naše :-D Vypadá to krásně, ale nebude to trošku škrábat?
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alpaka by neměla! :)) A s vlnou mám zkušenost, že pokud je nějaká jemnější, třeba jehněčí nebo kašmírová, tak ty neškrábou vůbec...mám jednu šálu Moss Copenhagen 100% wool z Kodaně a ta vůbec neškrábe a oproti všem akrylovým, které jsem měla předtím, úžasně hřeje! :))

      Vymazat
  3. Ne, alpaka neškrábe! Škoda, že jsem už na letošní zimu dostatečně vybavená. HNST.LY. sleduju pravidelně a dokonce jsem chtěla od nich palčáky, ale nevydržela jsem tak dlouho čekat :-( Tak příští zimu třeba :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, to je potřeba být vybavená! Já mám svou vlněnou šálu a nedám na ni dopustit! Ale je pravda, že vlněné rukavice mi ještě schází :))

      Vymazat
  4. Moc moc ti děkuji za tip, je to krása! Snažím se teď kupovat už jen věci z kvalitního materiálu a podporovat lokální tvorbu, takže tyhle dvě, to je objev zimy! (alespoň pro mě:D). Na jejich pop-up v Praze určitě přijdu, ještě když je to v té nejkrásnější pražské cukrárně ♥

    http://ordinary-silly-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se tak podobně snažím :)) To máš fajn, že to máš do Prahy kousek, pro mě je to z Brna trochu z ruky :( tak doufám, že aspoň někde uvidím fotoreport :))

      Vymazat
  5. Výrobky vypadají opravdu krásně a kvalitně :-) A je super, že by ta vlna z alpak měla být odolná proti statické elektřině, protože to je asi to, co mě na čepicích nejvíc vadí :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, to je pravda! Mně v zimě vlasy elektrizují úplně šíleně :))

      Vymazat
  6. Wau tak toto je super, tiež mám veľmi rada nových tradičných slovenských alebo českých umelcov, ktorý majú kvalitnú originálnu prácu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nejvíc mě baví, že jich je čím dál víc! Začíná se to tu pěkně rozvíjet :))

      Vymazat
  7. Ten příběh lamí farmy a chaloupky nemá chybu! Krásné. U první jsem nenašla žádné info, kdo a kde vlnu přede? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to také netuším, zkus napsat přímo paní Woolierové mail nebo přes FB...Právě přes Facebook jsem tuto značku objevila :))

      Vymazat
  8. Alpaka mě zajímá už dlouho a teď zas o kousek víc ;o). Miluju vlněné věci, nejoblíbenější mám asi kašmír, protože je krásně jemňoučký... A vlněný kabát, pod který stačí jen něco lehčího... Když si představím, že alpaka je něco podobného, jen pevnějšího a dokonce s odolností proti skvrnám (hurááá, to je oběv ze všech největší!!!) tak se do ní asi nutně potřebuju celá zabalit :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kašmírový svetr mám jeden a nedám na něj dopustit! Je krásně heboučký...Ale i ostatní vlněné věci jsou super :)) A alpaku bych taky ráda zkusila, všichni si pochvalují :))

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)