2 dny na Mykonosu

16. 4. 2018

A jsme na Mykonosu! Plavba z Naxosu trvala něco málo přes hodinu a půl. První dojem: nečekala jsem, že může být některý řecký ostrov ještě dražší než Santorini. Ale Mykonos je, a to fakt hodně! Třeba pita gyros, naše oblíbené nízkonákladové jídlo, tu mají za 5 euro, zatímco všude jinde je běžná poloviční cena. Dokonce i v Athénách a na Santorini.

Z nového přístavu jsme se do toho starého přesunuli vodním taxi (Sea Bus za 2euro/osoba za 8 minut plavby). Kousek od přístavu jsme měli zamluvené ubytování Madres studiosPokud byste rádi slevu 15 dolarů na ubytování nad $30objednejte přes tento odkaz. Při ubytování jsme měli trošku problém sehnat někoho, kdo by nás ubytoval, protože v pokynech mají uvedenou špatné GPS souřadnice, tak je to dům o uličku vedle a navíc je na něm jen miniaturní skoro neviditelný popisek. Nakonec jsme se ale s pomocí dvou místních paní ubytovali a vyrazili na průzkum okolí. Takhle vypadalo naše ubytování a výhled z něj:

V městečku jsou moc hezké úzké uličky, modrobílé a někdy i červenobílé domečky, větrné mlýny a "Little Venice", což je pár domků přímo na břehu moře. A taky jsou tu strašné davy lidí a většina z nich vypadá, že zrovna sešla z přehlídkového mola. Mykonos je taky hodně oblíbený mezi gayi a tak jsme narazili i na pláž, která byla rozdělena na dvě části a jedna z nich věnovaná právě gayům.

Snídaně jsme měli trochu skromnější než ty předešlé, ještěže jsme si na Naxosu koupili Nutellu. :)) Hned po snídani si půjčujeme auto, tentokrát zase Smart (50 euro/2 dny). Ubytování v historickém centru má jednu velkou nevýhodu v tom, že auto musíte zaparkovat buď na sběrném parkovišti za přístavem nebo za městem na některém z placených parkovišť a zbytek už dojít po svých.

Počasí nám na Mykonosu vyšlo na jedničku, tak jsme vytáhli zase kraťase, tílka a hlavně plavky a vyrazili objevovat pláže s krásnou tyrkysovou průzračnou vodou. Většina nejoblíbenějších pláží na Mykonosu leží na jižním pobřeží, kde tolik nefouká jako na severu. Teplo sice bylo, ale voda šíleně ledová! První zastávka byla na Elia beach, to je ta s oddělenou menší pláží pro gaye. A když vyrazíte až za ní po útesu, narazíte na pár menších schovaných plážiček, jednu nudistickou a dojdete až k prázdné pláži Agrari.

Další zastávka byla Kalo Livadi a gyros ve vnitrozemním městečku Ano Yera. Museli jsme ještě okouknout proslulou Super Paradise beach, ale protože jsme byli už po sezóně, moc to tu nežilo a pláže jsme tu viděli mnohem hezčí než je právě tato.

Druhý den jsme vyrazili nejprve okouknout pláž Agios Stefanos za novým přístavem.

Potom pláž Platis Gialos (Yialos) a Psarou beach, která je hned vedle za útesem. Psarou není tak přeplněná lehátky a je tu nádherná tyrkysová voda.

Následovala pláž Ornos ve stejnojmenném městečku s piknikem:

Agia Anna beach s příjemnou, ale drahou tavernou přímo na pláži. A kousek od ní poloprázdná Paraga beach.

Paradise beach je proslulá plážovými večírky a klubem Tropicana.

Ještě pár podvečerních fotek z přístavu a hlavního města.

Poslední večer a poslední řecká večeře.

A poslední den jsme už jen vrátili auto a nechali se zavézt na letiště, odkud jsme odletěli zpátky na pevninu, tentokrát do Milána a odtud už do Prahy.

V Miláně jsme strávili jen jedno odpoledne, měli jsme čas do dalšího přestupu a musím říct, že mě zase tolik nenadchlo. Moc nevím, co na tom Miláně všichni mají? Možná jsme nebyli na správných místech nebo je jedno odpoledne prostě málo? Hned po výlezu z metra se na nás vrhli černoši s náramky, naštěstí tuhle taktiku známe už z Paříže, tak jsme rychle utekli. :)) Pak zase prodejci selfie tyček, zobání pro holuby, růží a já nevím čeho všeho ještě. První dojem prostě nic moc...tak ani nevím, jestli o Miláně vůbec psát...

Ještě samozřejmě mapka (po kliknutí se otevře v Google mapách):

Byli jste na Mykonosu? Jak se vám tam líbilo?

Všechny články o naší svatební cestě najdete tu:

Mějte se moc krásně! :)) Evi
//foto moje ©gathermoments

• Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

10 komentářů

1. My byli zatim jen na Karpathosu a letos jsme nakonec vybrali Thasos, uz se moc tesim, tak snad vse klapne. Zrovna vcera jsem sepisovala co vse tam musime videt :)

1. Jé, na Thassosu jsme byli taky, ale už je to pěkně dávno! Jeli jsme autobusem, cesta byla teda hrozně dlouhá, ale bylo tam krásně! Tak si to moc užijte :))

2. Nedivím se, že Vás Miláno nenadchlo, byli jsme před třemi lety na Naxosu a Mykonosu a oba ostrovy nás naprosto okouzlily, ta krása, klid a řecká pohoda se dá s málokterým místem srovnat. Velmi děkuji za krásné sdílení Vaší cesty po řeckých ostrovech, nádherné fotky mne moc potěšily, ráda jsem si zavzpomínala. Na řecké ostrovy jezdíme přes dvacet let, letos se podruhé těšíme na podstatně klidnější, hornatý a zase jinak krásný Karpathos. Zdeňka.

1. Zdeni, děkuji za milý komentář, jsem moc ráda, že jste si hezky zavzpomínala. :)) Na Karpathosu jsem ještě nebyla...ještě, že má Řecko těch ostrovů tolik, tak je pořád co objevovat. :)) Mějte se krásně!

3. Díky za další řecké cestování:)

1. Není vůbec zač, teď už to bude trochu z jiného soudku. :)) Krásné dny!

4. Naprosto perfektní fotky...! Jednou bych se tam taky ráda podívala... :)
    Kout Světa

1. Moc děkuju a takový výlet moc doporučuju! :))

5. Odpovědi
    1. Viki, moc díky! Taková místa se fotí úplně sama :))

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)