Ninh Binh - Tam Coc /Vietnam

4. 3. 2019

Ty tři dny, co jsme v provincii Ninh Binh strávili, pro mě byly jedny z nejhezčích z celého pobytu ve Vietnamu. Moc se mi líbilo ještě ve městě Hoi An a koupání na Phu Quoc, ale tady to bylo něco úplně jiného. Strmé vápencové skály tyčící se ze šťavnatě zelených rýžových políček mezi kterými se můžete projíždět na říčkách a jezerech a k tomu krásné vyhlídky z vršků skal.

UBYTOVÁNÍ
Svou roli určitě sehrálo i to, že jsme měli naprosto parádní ubytování: Phi Hung Unique Homestay, které bylo teprve 7 dní v provozu. Se sháněním ubytování jsme měli trochu problém, protože byly prázdniny a tak se sem všichni sjeli na festival a prodloužený víkend. Byl to snad poslední volný pokoj a na Bookingu ještě neměli žádné hodnocení. Bylo to přímo ve vesnici Tam Coc, jen pár kroků od stanice loděk. Kdybyste sem chtěli někdy vyrazit, tohle ubytování můžu jen doporučit! Všichni byli úplně neskutečně strašně milí, ochotní a přátelští, i když si s majiteli pokecáte jen vietnamsky nebo s Google překladačem, ale syn s dcerou, kteří ubytování vedou, anglicky umí. ;)) Zajistili nám půjčení motorky, kol i autobus na ostrov Cat Ba, když jsme odjížděli. Na snídani nám dělali skvělé omelety a palačinky s mangem. Myslím, že stačí, když si přečtete pár recenzí a budete sem chtít jet taky! :))

A pokud byste rádi slevu na cestování, můžete využít následující odkazy: pro slevu 15 dolarů na ubytování nad $30 na Booking.com, objednejte přes tento odkaz. A pokud máte radši Airbnb a zaregistrujete se přes tento odkaz, dostanete 725 Kč na vaši první cestu, já dostanu 375 Kč a budu moci zase někam vyrazit. :))

Dorazili jsme ráno v 9:30 lůžkovým vlakem z Hue do města Ninh Binh. Původně jsme měli v plánu přesunout se na ubytování Grabem, ale v okolí žádní nejezdili, tak jsme nakonec jeli normálním taxíkem za 100 000 VND. Přestože bylo teprve deset ráno, na pokoj jsme čekali snad jen čtvrt hodiny, hned nás ubytovali. Rodiče moc anglicky neuměli, ale naštěstí tam zrovna byla dcera, co přijela na prodloužený víkend z Hanoje, kde studovala.

TAM COC
Po sprše a snídani jsme vyrazili na lodičky, na plavbu mezi rýžovými políčky a kopečky v Tam Coc za 390 000 VND pro oba. Byly tam hrozný davy právě kvůli prázdninám. Viditelnost teda nebyla nic moc, protože kousek odtud postavili cementárnu a tak to vypadalo, že je tu snad permanentní mlha. Na fotkách to vypadá jakoby pršelo, ale ty deštníky všichni měli proti sluníčku. Proplouvali jsme mezi rýžovými políčky a třemi jeskyněmi. Na konci nám prodavačky na loďkách pořád nutily něco pro pádlovače, že je strašně unavený, ale koupili jsme si jen mango za 20 000. Pádlovali tu opravdu zajímavě: nohama a opření o sedátko.

Zašli jsme si zpátky na ubytko vyzvednout kola (půjčení 15 000 VND/den) a jeli jsme ke chrámu Thai Vi, od chrámu do města šel průvod, ve kterém byla i paní u které jsme bydleli a nadšeně na nás mávala. Bylo to moc fajn, že jsme mohli aspoň na chvilku nahlídnout do místních tradicí a probíhajícího festivalu.

Potom následoval závod dračích lodí v přístavišti.

Odpoledne jsme si ještě zajeli k Bich Dong pagodě, což je to takový komplex tří chrámů, jeden je hned kousek za branou, další po pár schodech nahoře v jeskyni a poslední úplně nahoře, když se projde jeskyní až nahoru na vyhlídku. Pak jsme se šli ještě podívat kolem jezírka po schodech nahoru a do dalšího údolí, kde ale toho moc nebylo, jen chatrč a jezírko.

Protože se už začínalo stmívat, tak jsme se vydali zpátky, zašli na večeři a po ní se šli ještě podívat na zpěvy u přístavu, které byly součástí festivalu.

HOA LU
Druhý den jsme si půjčili motorku a chtěli zajet na loďky v Trang An, které jsou na seznamu UNESCO, ale když jsme viděli tu frontu a davy lidí, tak jsme trochu změnili plány a zajeli do Hoa Lu, což bývalo kolem roku 1000 hlavní město. Dnes z něj zbyly jen dva chrámy, jinak nic. Šli jsme na vyhlídku, psali 80 m, ale bylo hrozný vedro, tak se to zdálo mnohem horší. Nicméně výhled byl docela pěkný. Pak jsme nakoukli ještě do jednoho chrámu, vyfotili si bránu, a rozhodli se, že zajedeme ještě na loďky do Van Long.

VAN LONG
Ve Van Long skoro nikdo nebyl, během projížďky nám začalo být jasné, proč. Byla to totiž celkem nuda. Pár skál, jedna malá jeskyně a jenom takové velké jezero plné rákosí. A ještě byla projížďka celkem krátká. Ale zase levná za 100 000 VND pro oba.

HANG MUA
Cestou zpátky jsme se stavili na jídlo a jeli k vyhlídce Hang Mua, kde platilo vstupné 100 000 VND. Dole byla tygří jeskyně, nahoře dva kopečky, jeden s pagodou a drakem a výhledem na Tam Coc projížďky na loďkách. Bylo to 500 schodů, ale oproti Tiger Temple v Thajsku dost pohoda. Taky už zapadalo slunce, tak nebylo takové vedro. Zpátky jsme už jeli už po tmě, v Sunflower restaurantu v Tam Coc si dali večeři a šli spát.

TRANG AN
Trochu nám bylo líto, že bychom právě o Trang An přišli, zbýval nám poslední půl den v Tam Coc, tak jsme si řekli, že to zkusíme ještě jednou hned brzy ráno a budeme doufat, že fronta nebude tak veliká, abychom odpoledne stihli autobus. :))

Poučeni z předchozího dne jsme vstali v šest ráno a na kole si to přifičeli do 7 km vzdáleného Trang An a byli dost nadšení, nikde nikdo! Tentokrát jsme tu byli už v 8 hodin, davy už sice začínaly jezdit, ale my si rychle koupili lístky za 200 000 VND pro jednoho a vybrali si trasu č.3 (č.1 prý stojí za prd, tak na tu nechoďte, ale ta naše byla super). Projížďka byla trošku masovka, jak pořád přibývali lidi, ale krajina úžasná! Vietnamci totiž měli prodloužený víkend s dvěma svátky, tak všichni vyrazili na výlety. Na lodi jsme byli se třemi Vietnamci, kteří anglicky neuměli, tak jsme si moc nepopovídali, ale fotili se s námi. Kromě projížďky mezi kopečky jsme zastavili u tří chrámů a proplouvali i třemi jeskyněmi, které byly opravdu dlouhé. Na konci čekal King Kong island, kde byla vesnička a vrak letadla, asi z pozůstatek z natáčení. I přes ty davy to stálo za to!

Nakonec jsme zpátky na ubytko dorazili v poledne, rychle se sbalili, dali si sprchu a ve 12:45 checkout. Kvůli komunikačnímu šumu nám teprve teď sháněli autobus do Cat Ba (i když my měli za to, že jsme si ho včera objednali a ještě se na něj ptali ráno u snídaně!). Nicméně nakonec všechno klaplo, sice jsme namísto 13:15 odjeli o hodinu později, ale odjeli a to je hlavní. :)) Mí (dcera) nám říkala, že je možné, že budou zácpy a dorazíme se zpožděním, protože se všichni vraceli z prodlouženého víkendu. My jsme nakonec dorazili v 19:50, což bylo jenom o dvě hodiny později, než mělo být původně. Cestou jsme se stavovali u dálnice na WC a jídlo a čekala nás 30 minutová jízda na trajektu na ostrov Cat Ba. Ale o tom a zátoce Halong zase příště!

Nesmí chybět mapka:

Mějte se krásně! :)) Evi

//foto moje ©gathermoments

• Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit: