Salzburg /Rakousko

18. 4. 2017


Během našeho výletu jsme bydleli na okraji Salzburgu, takže dneska vám ukážu pár fotek právě odtud. Salzburg se mi moc líbil, jen je škoda, že jsme nestihli výlet na pevnost Hohensalzburg, ale tak vám ji ukážu aspoň zespoda z náměstí Kapitelplatz. Za Salzburgskou katedrálou je náměstí Residenzplatz, kde mají největší barokní fontánu ve střední Evropě.




Na druhé straně náměstí najdete Salzburgský dóm neboli katedrálu svatého Ruperta a Virgila, která ač je barokní, tak se mi moc líbila. Vevnitř hlavně svojí moc příjemnou barevností, kdy i ti zdobení andělíčci najednou v bílém provedení vypadají krásně.




V Salzburgu (a i předtím v Krems a Melku) mě jako architektku zaujalo hlavně to, jak skvěle se dá vyřešit reklama v historickém centru. Je tam, viditelná a upozorňující, ale zároveň neruší atmosféru místa. Tím by se měla inspirovat snad všechna naše města! Třeba ve Znojmě už k tomu mají hezky nakročeno (a na tom parku ve videu jsem taky chvilku pracovala:)), snad tomu v dalších městech aspoň trošku pomohou noví městští architekti...no uvidíme...


Pokračujeme dále k Mozartovu rodnému domu, tady je moc hezky zachovalé důmyslné řešení domovních zvonků. :))



Chvilku se procházíme uličkami a obloukem se dostáváme zase zpátky ke katedrále.





Kousek od ní je krásný malinkatý malebný hřbitov Petersfriedhof.


A teď už přes most na druhou stranu řeky Salzach a Kalvárií na vyhlídku u Kapucínského kláštera, celé město je odtud krásně vidět jako na dlani.






Na stejném břehu jsme ještě nakoukli do zámecké zahrady u neoklasicistního zámku Mirabell.



A to je ze Salzburgu pro dnešek všechno! Byli jste tu? Jak se vám Salzburg líbil?



Mějte se moc krásně! Evi
//foto moje ©gathermoments

Mohlo by se vám také líbit:

6 komentářů

  1. Miluju Rakousko.)
    O víkendu jsem byla ve Vídni a tohle místo vypadá tak dost lákavě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magi, díky moc! Ve Vídni je taky krásně...:))

      Vymazat
  2. Byli jsme v létě a dýchla na mě z tvých fotografií znovu prázdninová atmosféra.. Moc pěkné!

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotky. Děkuji za krásné reportáže.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)