ŘÍM /PRVNÍ DOJMY, CESTA A UBYTOVÁNÍ

23. 8. 2015

Už jsou to dva dny, co jsme se vrátili z výletu do Říma. Celkem jsme tam strávili 6 dní, z toho dva na cestě. Dnes jen tak ve zkratce o cestě, další články budou následovat. :)

LETENKY, PŘESUN Z LETIŠTĚ CIAMPINO DO ŘÍMA
Letěli jsme z Prahy s Wizzairem, letenky jsme koupili zrovna v době, kdy měli akci na 1+1 letenka zdarma. K tomu jsme si ještě dokoupili Wizz discount, který se nám vyplatil, protože jsme jeli ve čtyřech.

Přiletěli jsme na letiště Ciampino, odkud jsme do Říma pokračovali autobusem společnosti Cotral za 1,2 eur a následně z Ciampina vlakem na nádraží Termini (1,5 eura). Toto je nejlevnější varianta, z Ciampina se dá ještě dostat autobusem Terravision (4 eura za jeden směr), na který ale byla pěkná fronta a určitě se do něj všichni nevešli. Pěkně popsáno je to na webu zaleťsi.cz.

HOTEL
Z nádraží Termini jsme to měli už jen asi 3 minutky k našemu hotelu, ubytovaní jsme byli tentokrát přes Booking v hotelu Cortorillo, na airbnb jsem bohužel nenašla žádné, co by bylo volné v našem termínu, za rozumnou cenu a blízko centra. Pokoje hotelu jsou umístěné v pátém patře obytného domu, recepce a jídelna v přízemí. Snídaně tu byly trochu slabší, ale pokoje celkem dobře vybavené, dokonce tam byl i fén. :))
Z hotelu jsme vyráželi většinou pěšky na procházky po městě, i když jsme použili metro jednou k dopravě do Vatikánu a jednou k muzeu umění 21.století Maxxi. V Římě jsou všechny památky celkem lehce dostupné pěšky, i když nás pak pěkně bolely nohy!

PROGRAM
První den večer jsme si krátce obešli Koloseum, císařská fóra a Kapitol. Druhý den jsme se probudili do lehce zamračeného počasí, z kterého se stal celkem vytrvalý déšť, tak jsme návštěvu Kolosea odložili a vyrazili do města, kde se dá snadno schovat do některého ze stovek římských kostelů. Třetí den jsme celý strávili prohlídkou Kolosea, Palatinu a Fora Romana a čtvrtý den věnovali prohlídce Vatikánu (s 1,5 hodinovou frontou), Andělskému hradu a okolí. Předposlední den jsme po propršeném dopoledni vyrazili odpoledne na sever za moderní architekturou, poté se vrátili zpět na Kapitol a k večeru se vydali do Trastevere, čtvrti, která se mi z celého Říma zalíbila nejvíce. :) Poslední den jsme už  měli jen dopoledne, které jsme strávili prohlídkou třech významných kostelů v okolí našeho hotelu. Na letiště v Ciampinu jsme dorazili s předstihem, tak jsme si ještě udělali procházku k antické cestě Via Appia.

A více už v dalších příspěvcích! :)

Mějte se krásně a užívejte si léta! Evi
//foto moje ©gathermoments

• Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit: