BUDAPEŠŤ: 5 TIPŮ, KTERÉ BYSTE NEMĚLI VYNECHAT

25. 5. 2014




Jak možná víte z facebooku, už jsem zpátky z Budapešti, byl to jen krátký výlet na tři dny, ale moc fajn! Pokud byste se rozhodli vyrazit také, třeba se vám bude hodit pár tipů:

5 TIPŮ, KTERÉ BYSTE NEMĚLI VYNECHAT!
Z tradičních turistických památek, co najdete v každém průvodci (parlament, rybářské bašty, hrad, náměstí Hrdinů), doporučuji ještě výstup na kopuli baziliky svatého Štěpána (Szent István Bazilika), je odtud krásný výhled! A samozřejmě návštěvu lázní (v zimě třeba těch největších a nejznámnějších Széchenyi nebo historických Király a v létě venkovního koupaliště Palatinus spa na Margaretině ostrově).

Moc fajn je taky večerní posezení u zpívající fontány na Margaretině ostrově - koukněte třeba tady (první "představení" v 10:30 ráno, další v 17, 18, 19:30 a 21 hodin) nebo si jen tak sednout s vínem na břeh Dunaje u Řetězového mostu.

Z těch méně obvyklých míst doporučuji Városliget - památník maďarského povstání 1956, dokončený v roce 2006 a dodnes budící u veřejnosti a účastníků povstání vášně. Památník je opravdu působivý, abstraktní sloupy z korodující oceli postupně přechází v zářivý a vyleštěný hrot, jen by nemusel být obklopen parkovištěm.

A pokud se nechcete držet jen tradičních průvodců, dobré tipy najdete v magazínu Funzine (tištěný najdete třeba na svém ubytování, v angličtině a zdarma). A jestli máte rádi neotřelou módu a design od místních výrobců neobejdete se bez Stylewalker mapy a průvodce (ty najdete ve většině obchodů, které jsou v něm umístěné) nebo třeba mapy pro Budapest design week.

Tipy na obchody, kavárny a bistra, které se mi moc líbily, najdete v některém z dalších článků. :)


DOPRAVA A UBYTOVÁNÍ
Do Budapešti jsme vyrazily s kamarádkou autobusem, z Brna trvá cesta 5 hodin. Jely jsme s Eurolines jen za 420 Kč, kupovaly jsme zhruba měsíc dopředu, takže cena byla s tarifem promo (nejlevnější jízdenky Brno-Budapešť, výhodná je také cena se slevou díky O2 výhodám, případně studentská sleva na ISIC, to už ceny vychází podobně jako u Student Agency).

Z autobusového nádraží se nejlépe dostanete metrem (jedna cesta 350 HUF, sešitek 10 jednorázových lístků vyjde na 3000 HUF; kurz jsem počítala zhruba 100 HUF za 10Kč), po centru jsme se pohybovaly pěšky. Záleží, kolik toho chcete stihnout, vloni jsme si namísto 3 denní jízdenky za 4150 HUF koupili měsíční studentskou za 3450 HUF.

V Budapešti jsem byla už počtvrté, dvakrát jsme bydleli v hostelu (koupeno přes hostelbookers.com nebo hostelworld.com - konkrétně v tomto tomto), jednou v hotelu Platanus a tentokrát jsme si bydlení zařizovaly přes airbnb.com, kde místní obyvatelé nabízí své pokoje nebo celé byty. Bydleli jsme u moc milé Agnes, kousek pěšky od centra a celý byt i s kuchyňkou a koupelnou jsme měli pro sebe za 330 Kč na osobu a noc. Po hostelech moc fajn změna.


Navštívili jste Budapešť? Jak se vám líbila? Máte tam nějaké své oblíbené místo?


/foto moje ©gathermoments
1 pohled na parlament z Řetězového mostu
2 Rybářské bašty, 3 budova parlamentu

4-6 památník maďarského povstání 1956 (Városliget)

Mohlo by se vám také líbit:

12 komentářů

  1. Hrozně nádherné místo, o jehož existenci jsem donedávna neměla ponětí (Eh, měla, ale nevěděla jsem, jak je krásné).. Dokud se tam nepodívala kamarádka a neměla naprosto úžasné fotky. Vypadá hrozně zajímavě a určitě se tam někdy podívám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Netty, děkuji, jsem ráda, že jsem nalákala na výlet. Tak ať se vydaří! :))

      Vymazat
  2. Super, díky moc za tipy! Fotky vypadají krásně :)) V Budapešti jsem zatím nebyla!
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Budu moc ráda, když se tipy budou hodit! :)

      Vymazat
  3. Máš nádherné fotky. V Budapešti jsem byla, moc mě nenadchla, už jsem to psala, ale lázně byly fajn. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! To mně se zase v Budapešti moc líbilo :)

      Vymazat
  4. Nádherné fotky a určitě i úžasný výlet .... v Budapešti jsem byla jako malá s rodiči, ale kromě úžasné zmrzliny si z ní nic moc nepamatuju, asi to budu muset napravit ....... Marki

    OdpovědětVymazat
  5. Tyjo, Budapešt mě nikdy nelákala, ale co čtu poslední dobou cestovatelské blogy, tak o to m i začínám uvažovat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se v Budapešti moc líbilo, takže můžu jen doporučit! :))

      Vymazat
  6. Velmi užitečné tipy pro každého cestovatele. Budapešť je skvělá na krátký víkendový výlet. Takový chill s dobrou kávou poblíž řetězového mostu je super. O prázdninách se zase chystám... :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)