Líbánky na Santorini

6. 3. 2018

Teď přijde ta nejkrásnější líbánková pohoda! ❤

Na Santorini jsme strávili 4 dny. Připluli jsme trajektem z Parosu někdy kolem třetí hodiny odpoledne. Ještě musím říct, že za celý pobyt jsme s přesuny trajektem neměli nejmenší potíže, všechny odplouvaly na čas (jen s těmi příjezdy to bylo horší, ale s bouřkou nic nenadělají...). Jízdenky jsme si koupili předem přes internet a v Pireu v Athénách všechny vyměnili za ty, které jsme odevzdávali na lodích při nástupu.

V přístavu jsme nasedli na místní autobus do Firy (2,3 euro/osoba/1cesta), kam jsme dojeli asi za čtvrt hodinky. Problém jsme měli s hledáním ubytování, které tu opravdu není vůbec snadné, poloha neodpovídala údajům z GPS, navíc je tu spousta schodů a úzkých uliček. Nakonec jsme si dali sraz u Mc Donaldu a recepční pro nás přišel a vysvobodil nás. :))

Ubytovaní jsme byli v Modernity Suites (pokud byste rádi slevu 15 dolarů na ubytování, objednejte přes tento odkazpřímo ve Fiře s parádním výhledem na kalderu, krásným pokojem a soukromou vířivkou. Tu má tady každý pokoj. Vířivka byla teplá, což byla paráda, protože venku až takové teplo nebylo. Na první odpoledne a večer jsme si neplánovali žádný program a tak jsme ho strávili ve vířivce a kocháním se výhledem. Jen jsme si odběhli koupit večeři a víno a večerní program byl taky jasný. :))

Snídani jsme dostali přímo na pokoj, vybrali jsme si bruschettu s uzeným lososem a řeckou omeletu. Jo, snídat si takhle v županu a s tak krásným výhledem je velká paráda! :))

Odpoledne jsme po vykoupání a lehkém obědě zamířili dolů do Starého přístavu, kam výletní lodě kotvící v kaldeře přiváží turisty. Nahoru se dá dostat po svých, lanovkou nebo na hřbetu osla. My zvolili tu první variantu a prošli se jak dolů, tak i nahoru. Ale zabrat nám to dalo! Večer jsme si dali ještě procházku po útesech až do Firostefani a koukali na krásný západ slunce.

Na další den jsme si naplánovali 10 kilometrovou procházku do vesničky Oia, kam všichni vyráží na západ slunce. Přes Firostefani a Imerovigli až do Oi vede turistická stezka, chvilami dlážděná, mimo vesnice jen ze sopečného popela. Odevšad jsou krásné výhledy, v Imerovigli jsme si ještě zašli na vyhlídku na skálu Skaros čnící do kaldery. Do Oi jsme dorazili k večeru, kdy už se sem začínají stahovat davy. V taverně jsme si dali večeři a už šli vyhlížet západ slunce.

Že to bude hrozný, to jsem tak nějak čekala. Ale že to bude takhle hrozný, to jsem si teda nemyslela. Tolik lidí nacpaných v úzkých uličkách a skoro samí asiati. Takže jestli se budete někdy chtít podívat do Oi, tak sem rozhodně nejezděte odpoledne a na západ slunce a když budou v kaldeře kotvit nějaké lodě. Ale jinak je to tu moc hezký! :))

Když zapadlo slunce, všichni zatleskali, naskákali do autobusů a konečně se tu dalo pohybovat. Po chvilce procházení v uličkách jsme se autobusem přesunuli zpátky do Firy (1,80 euro/osoba/cesta) a na hotel.

Další den nás čekal přesun na jiné ubytování, tentokrát hotel Loucas. Z recepce na pokoj jsme to měli přesně 105 schodů, ale že jsme měli terasu s krásným výhledem, tak nám to ani nevadilo. :)) U hotelu byl i bazén, tak jsme se tam vyrazili vykoupat a hlavně vyfotit. Bylo dost vidět, že by hotel potřeboval rekonstrukci, ale protože byl výrazně levnější než jiná ubytování v téhle lokalitě, tak jsme mu to odpustili. Výhled parádní, akorát že nám večer vběhla do pokoje krysa, která se tam šla schovat před kočkou, co běžela hned za ní. Trvalo pěkně dlouho než jsme jí dostali ven. Tak aspoň že mi myši nevadí. :))

Odpoledne jsme vyrazili místním autobusem do vnitrozemní vesničky Pyrgos (1,80 euro/osoba/cesta), tam zrovna nějací mladíci nacvičovali na nějakou parkour soutěž a skákali po střechách. Odtud je to jen kousíček pěšky do Santo Wines. O tom jsem měla už jeden článek tady, tak mrkněte. Nejdřív to vypadalo špatně, že si ani nesedneme, protože spodní terasy byly zabrané svatbou a na těch horních byla skoro všude rezervace. Všichni sem totiž jezdí na západy slunce. Nakonec nám ale milý číšník vykouzlil místa, kam byla plánovaná rezervace až za hodinu a poté jsme se prostě přesunuli do druhé řady. Od minulé návštěvy trochu podražili (26 euro/12 vzorků vína), ale bylo to parádní! Po západu slunce se strašně rychle ochladilo, tak jsme vyrazili na autobus zpátky do Firy (1,80 euro/osoba/cesta).

Ráno jsme si dali poslední snídani s krásným výhledem a už nás čekal check out, poslední procházka po Fiře a pak už jsme autobusem zamířili zpátky do přístavu a trajektem na Naxos. A o tom zase příště! :))

Tak ještě mapka (přidala jsem tam i zajímavá místa a pláže, která jsme navštívili minule, po kliknutí se otevře v Google mapách):

Všechny články o naší svatební cestě najdete tu:

A články ze Santorini z naší minulé cesty:

Byli jste na Santorini? Kde jste byli na líbánkách vy?

Mějte se moc krásně! Evi
//foto moje ©gathermoments

Mohlo by se vám také líbit:

14 komentářů

1. Tohle kouzelné místo mám na svém travel listu a vypadá opravdu nádherně, tak jsem zvědavá, jestli se mi taky podaří tam někdy dostat. :) Super článek!
    Kout světa

1. Káťo, děkuju a moc přeju, ať cesta na Santorini vyjde, je tam totiž vážně nádherně! ♥

2. To je neskutecna nadhera! Jako raj ;) ja na nejakou peckovou libankovou cestu stale cekam :) Rozarka si nas nasla brzo, tak jsme byly tak akorat v Treboni s celodennimi nevolnostmi :D a v zahranici od te doby jen ve statech s celou partou, tak to taky neni moc romantika. Takze tu pravou si musime vycihnout nekdy... :)

1. Hani, v Třeboni je taky krásně ;)) Tak až bude Rozárka větší, tak nějaká romantika určitě vyjde! ♥ Měj se krásně!

3. Tohle musela být pecka! (až na tu krysu a západ slunce teda ;-D)... Obdivovala jsem už na ig, pravá líbánková pohoda ;-)...
    V.

1. Veru, byla to nádhera, snad si to zase někdy zopakujeme. :)) Měj se krásně!

4. Teda, to je nádhera! My jsme byli na líbánkách také v Řecku, ale jeli jsme na takový poznávací okruh. Tohle by stálo za to na výročí :-). Díky za tip!

1. Jani, moc děkuju! Doporučuju relax na Santorini zařadit taky do nějakého poznávacího okruhu po okolních ostrovech ;))

5. To je sen! Líbánky bych si na krásném Santorini také dokázala představit :) Už se moc těším na další díl.

1. Kájo, moc díky :)) Už zbývá jen Naxos a Mykonos...měli bychom zase někam vyrazit. :))

6. Nádherné fotky! My byli na Santorini jen na krátkém výletě předloni v červenci. Vracíme se tento říjen, doufám, že tam nebudou takové davy :-) Vy jste ostrov navštívili vlastně který měsíc?
    Strašně se už těším, Řecko je moje největší srdcovka. Líbánky tam by byly jako sen!

1. Magi, tak si to moc užijte! My byli začátkem října, to je nejspíš zrovna sezóna plaveb, tak tam bylo lidí jako máku. Ale byli tam jen přes den, večer už byli na lodích, tak to byla pohoda. :))

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)