2 dny v Athénách

9. 2. 2018

Začátek naší svatební cesty a první zastávka byla právě v Athénách. Já už tu byla před pár lety na skok se školou, můj drahý vůbec, tak jsme dvě noci zařadili do programu.

BRNO → ATHÉNY
Letěli jsme z Bratislavy, kde mě překvapila velikost letiště, je skoro takové malinkaté jako to naše v Brně. :)) Letěli jsme až večer, takže jsme odpoledne po práci vyrazili na autobus do Bratislavy, tam jsme absolvovali trochu adrenalinovou cestu místní MHD, kdy už to chvíli vypadalo, že letadlo nestihneme, ale nakonec všechno dobře dopadlo a my do Athén doletěli kolem půlnoci. Před letištěm jsme akorát chytli autobus do centra (6 euro/osoba, jede asi 30 minut), který nás vysadil kousek od hotelu, kde jsme byli ubytovaní. Protože jsme jeli jen s příručními zavazadly - batohy - nebyl problém ten kousek dojít. Problém byl doma to všechno na 14 dní zabalit, hlavně proto, že jsme dopředu nemohli úplně odhadnout, jaké bude počasí, a tak bylo nutné mít sebou věci do horka i být připraveni na teploty kolem 18 stupňů. Naštěstí už máme trochu cviku z cest po Thajsku a Malajsii a já se už tradičně balím podle své sady seznamů na různá místa a různé typy dovolené, můj univerzální seznam najdete v článku tady.
UBYTOVÁNÍ V ATHÉNÁCH
Samotný hotel Student and Travellers Inn není nic moc, ale má naprosto parádní umístění v centru starého města - Plaky, odkud jsme všude došli pohodlně pěšky. Takže dobrý poměr cena - výkon. :)) Výhled z pokoje a ulička, ve které jsme bydleli:

1. DEN V ATHÉNÁCH
A teď už k programu! První den v Athénách jsme vyrazili na procházku po Place, na to, že bylo ráno, už tu bylo pěkně živo. My si dali náš první pita gyros jako brunch, koupili vstupenky na vykopávky a vyrazili objevovat antické Athény.

I když jsme původně měli v plánu jen Akropoli, nakonec jsme si koupili souhrnnou vstupenku na 6 nalezišť za 30 euro (samostatná na Akropoli vyjde na 20 eur, tak je to strašně výhodný). A tak jsme začali v Hadrianově knihovně a kousek vzdálené Antické agoře, odkud vedla cesta přímo na Akropoli. Součástí agory je zrekonstruovaná stoa, která slouží jako muzeum, a taky hezky zachovaný Hefaistův chrám.

Odtud už je Akropole jen kousíček. My prvně zamířili na vyhlídku Areopagus a pak už přímo do davů na Akropoli, protože se začaly hnát černé mraky, tak abychom to stihli ještě před bouřkou. Parthenon (chrám bohyně Athény) byl už tradičně v lešení, ale i tak jsme tu strávili spoustu času. Celá Akropole má plochu asi 3 hektary, vstupuje se po schodech do Propylejí s pěti branami. Napravo nad vstupem je chrám bohyně Niké a ze zachovalých staveb tu najdete ještě krásný Erechteion, který je postaven na svažitém terénu, severní a západní strana stojí asi o 3 m níže než jižní a východní. Na jihovýchodním nároží je slavná předsíň, jejíž strop místo sloupů nese šest ženských postav - karyatid v nadživotní velikosti.

V ceně vstupenky na Akropoli jsou taky její svahy s Dionýsovým divadlem a dalšími vykopávkami. Skvěle zachovalý odeon Heroda Attika se dodnes používá jako divadlo, tak se tam dostanete jen v rámci vstupenky na nějaké představení nebo koncert. Mraky se nám záhadně vyhnuly a nakonec jsme zjistili, že už je večer a na akropoli jsme strávili skoro celé odpoledne.

Tak jsme zamířili na jedno kafe do Coffee Islandu a pak už na večeři do uliček Plaky. Ta nás teda trochu zklamala. Nejen že jídlo bylo předražené, ale i porce byly strašně malé, téměř miniaturní a žádný luxusní podnik to tedy nebyl, ale naštěstí bylo jídlo docela dobré...A večer jsme zakončili zase na vyhlídce. :))

2. DEN V ATHÉNÁCH

Druhý den v Athénách byl už taky náš poslední. Tak jsme sbalili batohy, nechali je na ubytování a nejprve zamířili do pekárny pro plněné pity. Já mám nejradši tu s fetou, ale i se špenátem je moc dobrá! Snídani jsme si snědli v parku u Parlamentu, kam jsme potom zamířili na výměnu stráží. Ta by měla probíhat vždycky v 11 hodin, tak jsme tam na 11 naklusali, ale stráže už byly vyměněné a viděli jsme je jen odcházet. Tak třeba příště... :))

Od Parlamentu je to přes park kousek ke chrámu Dia Olympského, ze kterého zbylo jen pár sloupů, ale je odtud je krásně vidět Akropole.

Od chrámu je to zase kousek k Panathénskému stadionu (Panathinaiko), který byl postaven už kolem roku 330 př.nl. a  roku 1896 byl dějištěm I. letních olympijských her. Od stadionu jsme šli kolem Hadrianovy brány zpátky do Plaky.

Uličkami Plaky jsme se vydali do Římské agory, kde najdete kromě jiných i vykopávky veřejných záchodků, a poslední antickou zastávkou bylo naleziště Keramikos, což bývalo dříve takové předměstí antických Athén hned u vstupní brány.

Poslední athénský pita gyros, nákupy zeleniny a ovoce na náměstí Monastiraki a vzhůru do Pirea na trajekt. A příště se uvidíme na Parosu! :))

Všechny články o naší svatební cestě najdete tu:
3. 3 dny na Parosu
4. Líbánky na Santorini
5. 2 dny na Naxosu
6. 2 dny na Mykonosu

Byli jste v Athénách? Jak se vám líbily? Mějte se moc krásně! Evi
//foto moje ©gathermoments

• Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit: