Langkawi: výlet po ostrově /Malajsie

20. 7. 2017

Dneska mám pro vás pokračování naší cesty po Thajsku a Malajsii, tentokrát z malajského ostrova Langkawi. :))

Když jsme přiletěli na Langkawi, byl rozdíl oproti Thajsku patrný hned, bylo tu větší vedro (Malajsie je blíže rovníku) a taky větší koncentrace muslimek v šátcích. Jinak ale lidé podobně přátelští a milí.  Pro ubytování jsme si vybrali letovisko u pláže Pantai Cenang, které je největší na ostrově, a nakonec to byla dobrá volba. V pohodě jsme tu sehnali všechny výlety, které jsme chtěli, i když tu cestovek není tolik jako v Thajsku. První odpoledne jsme strávili spánkem na pláži a večer prozkoumáváním výletů. Protože jsme tu měli naplánované jen celé dva dny a výlety jsme chtěli stihnout tři, na první den jsme si naplánovali půjčení skútrů a prozkoumání ostrova ze země a na ten druhý hned dva výlety lodí. Dneska vás vezmu na ten první z nich.

Prvním cílem byla lanovka na populární Sky Bridge. U stanice lanovky je "tradiční" vesnička s jezírkem a obchody. Fronta na lístky naštěstí nebyla moc velká, tak jsme mohli hned vyrazit nahoru. Lanovku vyrobila firma Doppelmayr, takže je úplně stejná jako ty, co jezdí v Alpách, jen tam nemá ty držáky na lyže. :)) Lanovka je taky unikátní v délce lana bez podpory, převýšení je tu dost veliké a lana se opravdu hodně prohýbají. No dolů jsem se dívat nemohla, ale jinak to bylo fajn. :))

Nejprve jsme si udělali pár fotek na mezistanici a pak už pokračovali na horní stanici.

Na horní stanici jsme si koupili lístky na Sky Bridge, dá se buď jet zubačkou nebo pěšky. Protože to byl opravdu kousíček, zvolili jsme druhou variantu. Kupodivu mi procházka po zavěšeném mostě, který se mírně kýval, dělala méně špatně než cesta lanovkou. :))

Nad horní stanicí lanovky jsou dvě vyhlídkové plošiny, odkud je krásný výhled právě na Sky Bridge, tak jsme něco málo nafotili a pak už se vydali zpátky dolů.

Součástí jízdenky na lanovku bylo ještě 3D představení SkyRex, vstup do 3D art muzea a na SkyDome, ten byl ale zrovna zavřený. SkyRex byl opravdu super, byla to projížďka jurským parkem, plošina se s námi hýbala, dinosauři vypadali opravdu jako 3D a dokonce na nás stříkla i voda. :)) Potom jsme ještě nafotili pár fotek v muzeu 3D umění a vyrazili zase dál.

Kousek od stanice lanovky je vstup na vodopád Seven Wells Waterfall, kde jsou malinká jezírka, ve kterých se dá koupat a jezdit mezi nimi jako na skluzavce. :))
Druhou odbočkou se dá dostat k samotnému vodopádu, který mě teda překvapil svou velikostí!

Oběd jsme tentokrát nějak nestihli, tak jsme si dali jen ledňák cestou a na koupání se zastavili na Pasir Tengkorak beach.

Na chvilku jsme se zastavili na pláži s černým pískem Pantai Pasir Hitam, kde se místní ženy v šátcích fotili s mým drahým. To víte no, blonďák. :))

Pak jsme se ještě mrkli na vodopád Durian Waterfall, kluci se i vykoupali, což se mi nechtělo, protože už se začínalo ochlazovat a bylo mi příjemně, ne vedro. :))

A pak už rychle přes Kuah zpátky do Pantai Cenang a vrátit skútry, měli jsme to do devíti tak tak. :)) Na pláži v Pantai Cenang se mi líbilo, jak se během západu slunce proměnila, zaplnila se stolky restaurací, kaváren a čajoven a bylo tu mnohem víc živo než přes den.

Po večeři jsme vysílením padli do postele a další den nás čekaly hned dva lodní výlety. Na ty vás vezmu zase příště! :))

Mějte se krásně! Evi
//foto moje © gathermoments

Mohlo by se vám také líbit: