Výlet na Ulriken /Norsko

28. 2. 2017

Protože jsme v Bergenu byli týden, stihli jsme výletů opravdu hodně! Po výletu na Floyen a do blízkého Åsane vás dneska vezmu na horu Ulriken, která je takovou dominantou celého Bergenu. Naplánovali jsme si to moc hezky, z ubytování se vydali pěšky ke spodní stanici lanovky, odkud jsme chtěli vyjet nahoru místní historickou lanovkou a pak si dát takovou menší hřebenovou túru až na Floyen (v mapce je to trasa č.10) a odtud zase zpátky na ubytování.

Nakonec to ale dopadlo trochu jinak, protože při příchodu k lanovce nás čekala tahle cedule:

A zrovna dneska! A to jsem se ještě den předtím dívala na web, jestli lanovka opravdu jezdí. Prostě pech! :))

Tak jsme nahoru museli po svých. Výšlap to byl poměrně náročný, protože jsme šli sice tou nejkratší, ale taky nejstrmější cestou. Ale zase jsme potkali vodopád.

A taky jsme koukali na lanovku, kterou se vesele vozili japonští turisté z vrcholu zpátky dolů.

Ale výhled je z Ulrikenu opravdu nádherný. Nahoře je kromě horní stanice lanovky taky malý obchůdek se suvenýry, restaurace a WC.

Z vrcholu jsme pokračovali po šipkách směr Floyen. Značení tu tedy oproti našemu v ČR trochu pokulhává, občas jsme si nebyli úplně jistí, jestli jdeme správně, ale trefili jsme to. Dokonce jsme cestou potkali moc milé stádo pasoucích se oveček, které mi ochotně pózovaly na fotky. :))

Ke konci se začalo trochu zatahovat, ale pořád jsme doufali, že zaprší někde v okolí a nám se to vyhne. Ale nakonec jsme zmokli tak, že jsme promočené boty sušili ještě další den. Takže fotek z konce cesty už moc nemám. :))

Ale výlet to byl parádní a pokud někdy v Bergenu budete, určitě si na Ulriken vyšplhejte. :))

Všechny články o Bergenu a výletech, které jsme odtud podnikali, najdete tu:

Mějte se moc krásně! Evi
//foto moje ©gathermoments

• Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

6 komentářů

1. Odpovědi
    1. Ahojky, zrovna dneska jsem letenky objednávala :-) můžu se zeptat jak dlouho výšlap asi trval? Máme v plánu jet jen na víkend

2. Ahoj, výlet, který jsem tu popsala byl na celý den, ráno jsme vyrazili a zhruba kolem šesté, sedmé byli zase zpátky na ubytování. Na webu Floyenu mají tuto trasu (odkaz na mapku je v článku :) popsánu jako na 5-6 hodin, je to 18 kilometrů. Tak ať se výlet vydaří! :))

2. Hezký výlet a taky pořízené fotky! No a norské počasí je prostě nevyzpytatelné, zvlášť sníh na jaře potěší :)

1. Moc děkuji! Jojo, v Norsku člověk nikdy neví :))

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)