PŘÍPRAVA STEAKŮ V MIKROFARMĚ /FESTIVAL JÍDLO Z BLÍZKA

24. 7. 2015


V úterý jsem si splnila další položku z mého letního seznamu, přihlásili jsme se totiž s kamarády na dílny v rámci festivalu Jídlo z blízka. Pořadatelé slibovali, že se dozvíme vše o staření masa a jednotlivých (i méně známých) steakových partiích. Akce probíhala v řeznictví Mikrofarma, které se specializuje na maso od malých lokálních farem. Dozvěděla jsem se tu spoustu zajímavých informací, třeba proč se maso vůbec staří (aby se zbavilo posmrtné ztuhlosti a bylo křehčí), jaký je rozdíl mezi malými farmami a velkostatky nebo že většina králíků putovala do našich obchodů až z Číny. V Mikrofarmě hovězí zraje ve visu 5-7 týdnů, vepřové zhruba týden a drůbež je nejlepší ta nejčerstvější. Sídlo najdete v brněnských Maloměřicích, nové bistro DeguŠtace (s výbornými burgry, pastrami a hot dogy) najdete na Moravském náměstí a mají i eshop (koukněte tu).


A jak večer probíhal? Nejprve jsme pozorovali kuchaře Davida z restaurace La Bouchée, který maso připravoval na grilu (poslední steak i v improvizovaném sous vide:)) a pak i sami ochutnali. Celkem jsme měli pět různých partií masa, některé z nich i takové neobvyklé, že bychom si z nich asi normálně steak neudělali. Vyzkoušeli jsme nízký a vysoký roštěnec, ořech, horní šál a pupek (flank steak). 



Překvapilo mě, že každá partie byla chuťově opravdu jiná a také to, že ke skvělému steaku stačí jen dobrý olivový olej a sůl. Ke každému steaku byl nachystán malý salátek/příloha úplně dokonale vyladěných chutí. Moc mi chutnala hlavně všechna pyré nebo třeba červená řepa nakládaná ve vinaigrette. Ke steakům jsme ochutnali také nasnoubená vína a teď už vím, že snoubit víno s jídlem je možné jak do souladu, tak i do kontrastu, a také že ke steakům nemusíte nutně pít jen vína červená. :))



Festival Jídlo z blízka probíhá v Brně až do 26. července, takže pokud jsem Vás nalákala, koukněte na jejich web nebo facebook a třeba ještě stihnete nějakou tu dílnu nebo vyladěné menu v některé ze zúčastněných restaurací. :))

Mějte se krásně a užívejte si léta! Evi
//foto moje ©gathermoments

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)