ADVENTNÍ LONDÝN

16. 12. 2014

Do Londýna jsme se vydali minulý víkend nasát vánoční atmosféru a řekla bych, že se nám to podařilo moc dobře! :))

CESTA A UBYTOVÁNÍ
Letenky jsme si koupili už v květnu za super cenu (z Brna za 300 Kč na Luton a 600 Kč zpět ze Stanstedu), cestu tam jsme absolvovali s Wizzairem - létá už v 11 hodin ráno a zpět jsme letěli s Ryanairem, protože se naopak vrací zase až v devět večer. Létání z Brna je strašně pohodlné, z domu jsme na letišti za chvilku, odpadají stresy s ucpanou D1 nebo zpožděnými vlaky do Prahy.
Z letiště a na letiště z centra Londýna jsme jeli autobusem Easybus (kupovali jsme hodně dopředu, takže jsme stihli omezený počet jízdenek za 2 libry za každou cestu).
Bydleli jsme v hotelu Montana Excel, ubytování nebyl žádný přepych, ale stačilo. Moc dobrá byla snídaně - English Breakfast bufet - takže vajíčka, slanina, fazole, párky, rajčata, tousty, ale měli i marmelády, opravdickou nutellu nebo cereálie. Po předloňském zážitku z hostelu Smart Russel Square, kde jsem strávila tři noci v ložnici sestávající z třech králíkáren nad sebou, se mi už líbí všude, kde nespím dva metry nad zemí a jsme tam jen dva.

ADVENTNÍ LONDÝN
A jak to vypadá v Londýně v době adventu? Hlavní vánoční trhy se nachází v Hyde parku. Winter Wonderland je obrovská plocha plná různých kolotočů, stánků s jídlem a vánočním zbožím. A taky plná davů lidí. Menší trhy jsou třeba i na nábřeží u galerie Tate Modern, u London Eye nebo u nové radnice naproti Toweru.
A výzdobu tu mají krásnou. Nebliká všemi barvami, ale je jednoduše bílá a efektní. Krásné jsou větvičky v Regent Street nebo svítící koule na Oxford Street a další tvary na jejích odbočkách.
Každý rok stejná je výzdoba Covent Garden s obrovskými červenými baňkami a velkým nazdobeným stromem před vstupem.

A taky se tu hodně bruslí. Kluziště jsme viděli tři, jedno pod London Eye, jedno v Hyde parku a to nejkrásnější na nádvoří Sommerset House. Ale nebruslili jsme, přeci jen 500 Kč za hodinu bruslení se nám už zdálo trochu moc.

NÁKUPY
A nemohli jsme vynechat nějaké ty nákupy. Levný Primark je klasika, i když ty ceny už taky nejsou, co bývaly. Kvalitou mi připadá srovnatelný s H&M nebo jinými řetězci, ale nedám dopustit na jejich pyžama a základní kousky jako kalhotky, ponožky nebo punčocháče. Dokonce jsem si tu pořídla i šedý svetřík s obsahem vlny!
Moc ráda mám UNIQLO, kde mají oblečení z kvalitních materiálů (zkuste u nás koupit dámský kašmírový nebo svetr ze 100% vlny, já je teda nikde nenašla, pokud víte, kde je mají, dejte mi vědět!). Doma už mám dva a jsou super! Vlněný za cenu, za jakou u nás seženete ty akrylové, kašmírový je trochu dražší, ale mívají tu týdenní akce nebo výprodeje.

Mějte se krásně a užívejte si poklidně adventní čas! Evi
//foto moje ©gathermoments

Mohlo by se vám také líbit:

16 komentářů

1. Jedním slovem krása! A kašmírové svetry mám taky ráda, víc než vlněné, nedávno se mi podařilo ukořistit z druhé ruky úžasný roláček, 70% kašmír, 30% bavlna. Jinak se tyhle kousky kupují dost blbě a nebo hodně draho. Krásné fotky, pokochala jsem se :-)

1. Baru, díky moc! :))
      S těmi svetry je to u nás hrůza, ale je pravda, že už jsem zahlédla pár vlněných většinou v pánském oddělení a teď jsem viděla 100% kašmír v F&F, tak třeba se to zlepší...:))

2. Já byla v Londýně zatím jen jednou v létě. Ale ten zimní vypadá nádherně. :)

1. V létě je to v Londýně fajn, asi i lepší...není taková zima, dá se sedět venku a piknikovat...teda pokud zrovna neprší :))

3. Páni, to je krása! Že mě to ještě nenapadlo... ;o).
    Já leos byla na vánoční atmosféře v Drážďanech a na Primark taky došlo, naštěstí už ho tam taky otevřeli :o). Musím stáhnout fotky z foťáku a spolu s těmi tvými si je znovu prohlédnu, vánoční atmosféra z nich vyloženě sálá :o)

1. Deni, díky! Do Drážďan bych se někdy taky ráda podívala, z Německa mám zatím projitý jen Berlín. A tam se mi líbilo moc! :))

4. Nádherné fotografie, bola som tam, ale chcela by som tam zažič tú vianočnú atmosféru!

5. Wau, musel to být krásný výlet. Pořídila jsi moc hezké fotky.

Ráda bych tě pozvala na Vánoční giveaway, která právě porbíhá u mě na blogu: http://marketatrpisovska.blogspot.cz/2014/12/vanocni-soutez.html

6. Nádhera! :) Výzdobu mají opravdu kouzelnou :)

7. téééda :) vůbec by mě nenapadlo jet v předvánočním období do Londýna! je to nádhera, mohla bych na těch fotkách doslova oči nechat <3 a cenově vám to vyšlo úplně krásně!

1. Díky moc! :)) Je pravda, že letadlem do Londýna už bude pomalu levnější než dojet kousek tady u nás po republice autobusem nebo vlakem :))

8. Ahoj:),
    chcela by som sa opýtať, že ako je možné, že máš vždy tak veľa možností cestovať?:)) Musí to byť skvelé tak veľa spoznávať svet. A tie zážitky... si šťastný človek:) A aké bolo v Anglicku počasie?

1. Ahoj, letos jsem končila školu, tak jsem si před nástupem do práce udělala takové malinko delší prázdniny :)) A jinak se snažím během roku jezdit na kratší výlety, abych se měla vždycky na co těšit. Tak to jezdíme většinou na víkend a k tomu tak dva dny - jako třeba teď v Londýně.
      No a po finanční stránce, radši jedu na výlet než abych si kupovala drahé oblečení nebo kosmetiku...je to o prioritách. A taky jezdíme low budget, cestovat se dá hodně za levno, zvlášť když jsou pořád nějaké akce na letenky a nepotřebujeme pobyt v luxusním resortu...Tak si myslím, že takto vyrazit může každý, stačí jen chtít. :))
      No a v Anglii bylo počasí takové typické anglické, střídalo se sluníčko s přeháňkami, ale celý den v kuse nám nepropršel, tak to bylo fajn. A teploty nad nulou, kolem 8°C, což se v zimě celkem dá. Ale stejně jsme se chodili zahřívat do galerií, muzeí a obchodů.
      Krásný zbytek svátků přeji! Evi

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)